ماجرای عکس کوکاکولای ایرانی در دست سربازان روسیه چه بود؟

هفته ی گذشته تصاویری در وبسایت خبری «عصر ایران» از سربازان روسیه منتشر شد که آن ها را در حال نوشیدن نوشابه کوکاکولای ساخت ایران نشان می داد. پس از انتشار این تصاویر که سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی به پا کرد، «خوشگوار» شرکت تولیدکننده ی کوکاکولای ایرانی با ارسال جوابیه ای به وبسایت «عصر ایران» توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

کوکاکولای ایرانی روسیه

شرکت خوشگوار مشهد که تولید کننده ی نوشابه ی کوکاکولا در ایران است، در بیانیه ی خود به طور ضمنی تأیید کرده که تصاویر منتشر شده واقعیت دارند اما ارسال محصولات خود به روسیه را تکذیب کرده است. این شرکت ضمن غیر قانونی دانستن صادرات کوکاکولای ایرانی به روسیه، از مسئولین ذیربط خواسته جلوی این اقدام را بگیرند.

متن کامل جوابیه شرکت خوشگوار به شرح زیر است:

با توجه به اینکه در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ مطلبی با شماره خبری ۸۲۸۸۴ تحت عنوان پای نوشیدنی محبوب ایرانی به روسیه باز شد به اطلاع میرساند:

شرکت خوشگوار تولید کننده نوشابه کوکاکولا در ایران از سال ۱۳۳۶ تاکنون هیچ گونه صادرات نوشابه کوکاکولا به خارج از کشور ندارد.

این موضوع را طی نامه ای به سازمان توسعه و تجارت یادآور شده ایم امیدواریم مسئولین ذیربط جلوی صادرات غیر قانونی را بگیرند تا ما بیش از پیش بتوانیم در خدمت جامعه و مردم ایران باشیم.

خواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی دستور فرمائید نسبت به اصلاح مطلب فوق الذکر اقدام لازم مبذول فرمایند.

با تشکر روابط عمومی شرکت خوشگوار

کوکاکولای ایرانی روسیه

به دنبال حمله ی نظامی روسیه به اوکراین، هزاران شرکت معتبر و شناخته‌ شده ی بین المللی تصمیم به توقف فعالیت خود در کشور روسیه گرفتند که شرکت کوکاکولا نیز یکی از آن ها بود.

شرکت آمریکایی کوکاکولا در خرداد ۱۴۰۱ خروج رسمی خود را از بازار روسیه اعلام کرد. این شرکت در بیانیه ای تأکید کرد دیگر کوکاکولا یا سایر برندهای شرکت کوکاکولا در روسیه تولید یا فروش نخواهد داشت. کوکاکولا ۱۰ کارخانه در روسیه داشت که ۷۰۰۰ نفر در آن ها مشغول کار بودند.

شرکت پپسی، یکی دیگر از تولیدکنندگان نوشابه نیز تصمیم به خروج از روسیه و توقف فروش محصولات در این کشور گرفت.

پس از تعطیلی شرکت کوکاکولا در روسیه، شرکت کوکاکولا اچ‌بی‌سی Coca Cola HBC AG (CCH.L) که از شرکت آمریکایی کوکاکولا جدا است، از آغاز تولید کولای محلی به نام «دوبری کولا» در مسکو خبر داد. کوکاکولا اچ‌بی‌سی همچنین در بیانیه‌ ای اعلام کرد که دوبری کولا هیچ ارتباطی با محصول کوکاکولا یا شرکت کوکاکولا ندارد.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.