لیندا یاکارینو: ایکس در اوایل سال ۲۰۲۴ به سود می‌رسد

لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس معتقد است شرکتی که قبلاً توییتر نام داشت تا اوایل سال ۲۰۲۴ سود آور خواهد می‌شود. این مورد نشان می‌دهد که وضعیت مالی شرکت در آینده نزدیک بهبود خواهد یافت.

یاکارینو روی صحنه کنفرانس ۲۰۲۳ Code که در آن از پیشرفت شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک، مالک میلیاردر ایکس دفاع کرد، گفت: حالا که خودم را در این تجارت غرق کرده‌ام و چشم‌انداز خوبی نسبت به مسائل قابل پیش‌بینی داریم، به‌نظر می‌رسد که در اوایل سال ۲۰۲۴ به سود خواهیم رسید.

این بیانیه برای شرکتی که در ۱۳ سال اول خود به سود سالیانه نرسیده است و از آن زمان برای حفظ سودآوری خود تلاش کرده، قدم بزرگی محسوب می‌شود؛ مخصوصاً با توجه به تغییراتی که سال گذشته و توسط ایلان ماسک ایجاد شده است. این نظرات با اظهارات قبلی یاکارینو در طی چند ماه گذشته و از زمان مدیرعاملی او مطابقت دارد. در ماه آگوست، او در CNBC گفت که برابری دخل و خرج ایکس بسیار نزدیک است. در ماه ژوئیه نیز، یاکارینو در یادداشتی اظهار داشت که استفاده از ایکس به بالاترین حد خود رسیده است.

وضعیت ایکس در ماه‌های اخیر

یاکارینو روی صحنه گفت: ۹۰ درصد از ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر تنها در ۱۲ هفته گذشته به ایکس بازگشته‌اند. علاوه بر این، این پلتفرم هزینه‌ها را با کاهش تعداد کارکنان خود از ۸۰۰۰ به حدود ۱۵۰۰ کاهش داده است. کارکنان اخراج‌شده نیز هنوز حقوقی دریافت نکرده‌اند و ایکس با شکایت‌های متعددی به دلیل عدم پرداخت اجاره بهای فضای اداری در چندین کشور مواجه است.

یاکارینو اضافه کرد زمانی که کاربران در ایکس صرف می‌کنند، از ژوئن افزایش یافته است. اما مصاحبه‌کننده، جولیا بورستین، از CNBC، با اشاره به داده‌های شرکت تحلیل برنامه Apptopia، ادعاهای او در مورد تعامل کاربران را رد کرد. اگرچه بورستین آمار خاصی را ذکر نکرد، Apptopia اخیرا گزارش داده است که دانلود ایکس در دو ماه پس از تغییر نام تجاری خود، ۳۰ درصد کاهش یافته است. Apptopia همچنین از کاهش ترافیک وب این پلتفرم خبر داد.

وقتی بورستین در مورد کاربران فعال روزانه سوال کرد، فضای بین یاکارینو و او تا حدودی خصمانه شد. یاکارینو از قبل در حالت دفاعی روی صحنه آمده بود. زیرا کنفرانس کد مصاحبه‌ای با یوئل راث، رئیس سابق اعتماد و ایمنی توییتر را در آخرین لحظه به رویدادهای روز اضافه کرد. ماسک در ابتدای کار خود در توییتر به راث علاقه داشت. اما او در نهایت شرکت را ترک کرد و مورد تهدید و آزار جدی قرار گرفت که ماسک نیز نقش کوچکی در آن داشت.

وقتی از راث پرسیده شد که چه توصیه‌ای به یاکارینو می‌کند، او در مورد امنیت شخصی خود بیشتر از مدیریت ایکس حرف برای گفتن داشت. او با اشاره به نقش ماسک، توضیح داد که آزارها تا جایی ادامه داشت که در زمانی ترجیح داده پنهان شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.