لپ تاپ HP Omen Transcend 16 با پردازنده نسل چهاردهم معرفی شد

HP امسال در کنار Omen Transcend 14، یک Omen Transcend 16 به روز شده با پردازنده‌های اینتل Raptor Lake-HX Refresh شامل Core i7-14700HX و Core i9-14900HX نیز ارائه می‌دهد. لپ تاپ HP Omen Transcend 16 امسال گزینه mini-LED را کنار گذاشته و در عوض یک OLED QHD+ 240 هرتز را به عنوان پیکربندی برتر ارائه می‌دهد، که می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین تغییرات در این دستگاه دانست.

سبک‌ترین لپ تاپ گیمینگ ۱۴ اینچی جهان معرفی شد: HP Omen Transcend

Omen Transcend 16 هنوز برخی از نقاط ضعف نسل قبلی را به همراه خود دارد

HP سال گذشته Omen Transcend 16 را جایگزین خط محبوب Omen 16 کرد. اما امسال، با توجه به آنچه که در نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشته است، لپ‌تاپ Omen Transcend 16 شاهد چندین تغییر سخت افزاری خواهد بود، اما احتمالاً برخی از مشکلاتی را که با ارائه سال گذشته متوجه شده بودیم به ارث برده است.

لپ تاپ HP Omen Transcend 16

اولین تغییر عمده‌ای که امسال شاهد آن هستیم، عدم وجود گزینه پنل مینی ال ای دی است. در عوض، اچ پی ترجیح داده است که Transcend 16 را به پنل OLED به عنوان بهترین پیشنهاد مجهز کند. خریداران می‌توانند بین پنل‌های QHD+ OLED و IPS به همراه گزینه FHD+ IPS یکی را انتخاب کنند. QHD+ OLED از نرخ نوسازی متغیر ۴۸-۲۴۰ هرتز با زمان پاسخ ۰.۲ میلی ثانیه پشتیبانی می‌کند. این پنل برای روشنایی ۴۰۰ نیت در حالت SDR و حداکثر ۵۰۰ نیت در HDR رتبه بندی شده است.

اما از نظر پردازند مرکزی، Omen Transcend 16 با پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Raptor Lake-HX Refresh از جمله Core i7-14700HX و Core i9-14900HX وارد بازار خواهد شد. برای پردازنده‌های گرافیکی نیز این لپ‌تاپ با گزینه‌های انویدیا RTX 4060، GeForce RTX 4050 و RTX 4070 پشتیبانی خواهد شد. Transcend 16 را می‌توان با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR5-5600 و یک SSD NVMe PCIe Gen4 تا ظرفیت ۲ ترابایت پیکربندی کرد. به نظر می رسد HP بار دیگر تنها یک اسلات SSD را ارائه می‌دهد که هیچ زمینه‌ای برای گسترش بیشتر ندارد و این نیز یکی از همان نقاط ضعفی است که به ارث برده است.

لپ تاپ HP Omen Transcend 16

برخلاف Omen Transcend 14، لپ تاپ Transcend 16 دو پورت Thunderbolt 4 را ارائه می‌دهد اما متاسفانه هر دو پورت USB Type-A به ۵ گیگابیت بر ثانیه محدود می‌شوند. یک خروجی HDMI 2.1، LAN گیگابیتی و یک جک صوتی ترکیبی، مجموعه‌ای نسبتا کاملی از درگاه‌های مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر LAN گیگابیتی، Omen Transcend 16 دارای شبکه اختیاری Wi-Fi 7 BE200 اینتل با بلوتوث ۵.۴ است. یک باتری ۹۷ WHr انرژی داخلی را تامین می‌کند و ۱۰.۵ ساعت در حین پخش ویدیوی FHD دوام می‌آورد.

لپ تاپ HP Omen Transcend 16

لپ تاپ HP Omen Transcend 16 در گزینه های مشکی و سفید سرامیکی در تاریخ ۲۰ دی ( ۱۰ ژانویه) در HP.com با قیمت ۱۸۹۹.۹۹ دلار آمریکا در دسترس خواهد بود.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.