لپ‌تاپ گیمینگ AORUS 17X گیگابایت با هوش مصنوعی و پردازنده نسل چهاردهم Raptor Lake Refresh

در ژانویه ۲۰۲۴، شرکت گیگابایت اولین حضور خود را در عرصه لپ‌تاپ‌های گیمینگ مجهز به هوش مصنوعی در نمایشگاه ۲۰۲۴ CES ایالات متحده تجربه کرد. در واقع این شرکت از لپ‌تاپ‌های گیمینگ AORUS و هوش مصنوعی GIGABYTE Gaming AI رونمایی کرد و کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشت. اولین سری لپ‌تاپ‌های این شرکت مجهز به نسل چهاردهم پردازنده‌های Intel® Core™ HX و پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ NVIDIA RTX™ ۴۰ هستند و اکنون برای پیش‌خرید در دسترس هستند.

AORUS 17X و AORUS 16X که محصولات پیشروی این شرکت هستند، دارای قدرت پردازش بی‌نظیر بوده و با هوش مصنوعی عملکرد بالایی را ارائه می‌دهند. هر دو مدل AORUS 17X و AORUS 16X مجهز به پردازنده Intel® Core™ i9-14900HX و کارت‌های گرافیک NVIDIA RTX™ ۴۰ هستند و قابلیت‌های محاسباتی پیشرفته‌ای را ارائه می‌کنند. به طور خاص، AORUS 17X از NVIDIA® GeForce RTX™ ۴۰۹۰ با حداکثر قدرت گرافیکی تا ۱۷۵ وات پشتیبانی می‌کند. همچنین با بهره‌گیری از TensorRT، پردازش مدل‌های زبانی نسل بعدی مانند Llama 2 و Code Llama تسریع شده و عملکرد کامپیوتر‌های شخصی ویندوز مجهز به GPU مجزا RTX تا چهار برابر افزایش خواهد یافت. این امر مخصوصاً برای مدیریت دسته‌های بزرگی از مدل‌های زبان پیچیده (LLM) مفید است و شیوه استفاده مردم از لپ‌تاپ را متحول خواهد کرد.

همچنین، این سری از لپ‌تاپ‌ها دارای فناوری AI Nexus گیگابایت هستند در نتیجه امکان مدیریت انرژی، عملکرد بازی و نرم‌افزار مولد هوش مصنوعی را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهند. از سوی دیگر، ادغام فناوری‌های Dolby Vision و Dolby Atmos تجربه بازی را بهبود خواهد بخشید.ند.

AORUS 17X: تجربه‌ی عملکردی بی‌نظیر از هوش مصنوعی

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌هایی که توسط گیگابایت معرفی شد، لپ‌تاپ گیمینگ AORUS 17X AI است که به عنوان یک مدل پرچم‌دار، مجهز به پردازنده lntel® Core™ i9-14900HX بوده و قابلیت‌های چندوظیفه‌ای در سطح بالا را ارائه می‌دهد. در بخش گرافیکی، از پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX™ ۴۰۹۰ پشتیبانی شده که دارای VRAM تا ۱۶ گیگابایت GDDR6، حداکثر توان گرافیکی تا ۱۷۵ وات و فناوری پیشرفته Optimus (DDS) است. AORUS 17X علاوه بر اجرای روان بازی‌های با وضوح ۴K، عملکرد محاسباتی هوش مصنوعی قدرتمندی را ارائه می‌کند.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ AORUS AI

به لطف سیستم خنک‌کننده WINDFORCE Infinity که دارای صفحه خروج حرارت است، شاهد کاهش گرما تا ۳۵ درصد خواهیم بود. این سیستم خنک‌کننده مجهز به چهار مجموعه فن ۱۲ ولتی و طراحی کانال خنک‌کننده ۳ بعدی Vort بوده و حجم زیادی از هوای خنک را به بدنه باریک ۲.۱۸ سانتی متری وارد می‌کند در نتیجه قدرت محاسباتی قوی CPU و GPU را تجربه خواهید کرد.

سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید AORUS AI 2024 دارای حداکثر ظرفیت باتری ۹۹ وات ساعت هستند. همچنین برنامه انحصاری AI Nexus گیگابایت در همه مدل‌ها ارائه شده و امکاناتی مانند “AI Boost” برای تنظیم خودکار مصرف انرژی سیستم و تنظیمات فن برای تجربه بازی را ارائه می‌دهد. همچنین هوش مصنوعی “AI Generator” از قابلیت‌های محاسباتی برای تجربه تولید محتوای گرافیکی خلاقانه AI بهره می‌برد. علاوه بر این، “AI Power Gear” مصرف انرژی را برای افزایش عمر باتری و افزایش طول عمر محصول بهینه می‌کند. همچنین در سیستم عامل ویندوز ۱۱، کاربران می‌توانند ربات چت هوش مصنوعی «Copilot» را برای پاسخگویی به پرسش‌ها استفاده کنند.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ AORUS AI اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس هستند تا تجربه‌ی متفاوتی از هوش مصنوعی را در اختیار مشتریان قرار دهند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.