لپتاپ‌های ردمی بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با پردازنده‌های Core Ultra اینتل معرفی شدند

شیائومی در جریان رویداد معرفی گوشی Xiaomi 14 Ultra، از اولین لپتاپ‌های ردمی خود با پردازنده‌های Core Ultra اینتل رونمایی کرد. این مجموعه شامل لپتاپ‌های ردمی بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به اضافه یک مانیتور گیمینگ جدید است.

مشخصات لپتاپ‌های ردمی بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

ردمی بوک پرو ۱۴ اینچی دارای صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل (۱۶:۱۰) و نرخ نوسازی پویا تا ۱۲۰ هرتز است. این پنل ۱۰۰ درصد sRGB را پوشش داده و تا ۴۰۰ نیت روشنایی را با کاهش نور DC نوید می‌دهد. این لپتاپ دارای بدنه‌ای تمام فلزی با ضخامت ۱۵.۹ میلی‌متر و وزن ۱.۴۶ کیلوگرم است.

لپتاپ‌های ردمی بوک پرو 14 و 16 اینچی با پردازنده‌های Core Ultra اینتل معرفی شدند

پیکربندی پایه دارای یک پردازنده Intel Core Ultra 5 125H با ۴ هسته عملکرد، ۸ هسته بهینه و ۲ هسته کم‌مصرف (در مجموع ۱۸ رشته)، به علاوه ۱۸ مگاپیکسل کش L3 است. این ترکیب با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یا ۳۲ گیگابایت و ۱ ترابایت همراه می‌شود (رم LPDDR5x 7467MTs، SSD PCIe 4.0 است).

برای قدرت بیشتر، پردازنده Intel Core Ultra 7 155H با ۶ هسته عملکرد، ۸ هسته بهینه و ۲ هسته کم‌مصرف (در مجموع ۲۲ رشته)، به علاوه ۲۴ مگابایت حافظه نهان L3 وجود دارد. این دستگاه فقط با ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت SSD موجود است.

این لپتاپ به گرافیک مجتمع Intel Arc متکی است. تراشه Ultra 5 دارای ۷ هسته Xe با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز است و Ultra 7 از یک هسته Xe اضافی و فرکانس کمی بالاتر در ۲.۲۵ گیگاهرتز بهره می‌برد. هر دو دستگاه از ردیابی پرتوهای شتاب‌دهنده سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند و دارای هسته‌های NPU هستند که ویژگی‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌ها سرعت می‌بخشد.

وظایف هوش مصنوعی شامل کاهش نویز، رونویسی، کادربندی شما در مرکز دوربین وب ۱۰۸۰p و موارد دیگر است. WPS AI به شما کمک می‌کند که بنویسید و اسناد موجود را خلاصه کنید.

مدل ۱۴ اینچی دارای دو فن با لوله‌های حرارتی دوگانه است و می‌تواند تا ۶۵ وات TDP کار کند. انرژی آن توسط یک باتری ۸۰ وات ساعتی با شارژ ۱۰۰ وات با استفاده از آداپتور GaN موجود در بسته‌بندی تامین می‌شود.

ردمی بوک پرو ۱۶ دارای صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی با وضوح ۳,۰۷۲ × ۱,۹۲۰ پیکسل (۱۶:۱۰) و نرخ تازه‌سازی پویا است که می‌تواند تا ۱۶۵ هرتز افزایش یابد. همچنین روشن‌تر از پنل ۱۴ اینچی است و در عین حال پوشش sRGB 100% و کم‌نور DDC را حفظ می‌کند. هر دو دستگاه نیز از فناوری‌های Dolby Vision و Dolby Atmos با دو بلندگوی ۲W پشتیبانی می‌کنند.

پردازنده‌های این دستگاه هم مشابه مدل قبلی است: Intel Core Ultra 5 125H یا Ultra 7 155H. اما این‌بار تنها پیکربندی حافظه ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی است. خنک‌کننده این دستگاه هم با مدل ۱۴ اینچی تفاوتی ندارد. الیته بدنه بزرگتر اجازه می‌دهد تا TDP در ۷۰ وات کمی بالاتر برود.

ضخامت لپتاپ ۱۶ اینچی ۱۵.۹ میلی متر و وزن آن ۱.۸۸ کیلوگرم است. این دستگاه با یک باتری بزرگتر ۹۹ وات ساعتی و با یک آداپتور ۱۴۰ واتی GaN سریعتر عرضه می‌شود.

شارژ این دستگاه‌ها از طریق USB-C انجام می‌شود. هر دو لپتاپ دارای یک Thunderbolt 4، یک USB-C، دو USB-A 3.2 Gen1، یک پورت HDMI 2.1 و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستند. اتصال شبکه نیز توسط یک آداپتور Wi-Fi 6 (ax) با MIMO 2×۲ انجام می‌شود و بلوتوث ۵.۳ نیز وجود دارد.

لپتاپ‌های ردمی بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی ویندوز ۱۱ را با عملکردهای HyperOS اجرا می‌کنند. برای مثال می‌توانید از دوربین گوشی شیائومی خود به‌عنوان یک وب‌کم بی‌سیم استفاده کنید یا از صفحه‌کلید لپتاپ برای تایپ پیام در تبلت شیائومی استفاده کنید.

قیمت ردمی بوک پرو ۱۴ اینچی از ۵۰۰۰ یوان (۷۰۰ دلار / ۶۵۰ یورو / ۵۷،۵۰۰ روپیه) شروع می‌شود و نسخه پایه ردمی بوک پرو ۱۶ اینچی بزرگتر با قیمت ۶۰۰۰ یوان (۸۳۵ دلار / ۷۸۰ یورو / ۶۹،۰۰۰ روپیه) روانه بازار می‌شود.

مشخصات لپتاپ گیمینگ ردمی دیسپلی جی پرو

شیائومی همچنین از ردمی دیسپلی جی پرو رونمایی کرد: یک پنل تخت ۲۷ اینچی مینی LED با ۱۱۵۲ پارتیشن که با HDR1000 می‌تواند تا ۰.۰۰۱ نیت و تا ۱۰۰۰ نیت بالا برود. صفحه‌نمایش این دستگاه یک پنل IPS با نرخ نوسازی ۱۸۰ هرتز و زمان پاسخگویی GTG 1 میلی‌ثانیه است که از فناوری FreeSync پشتیبانی می‌کند.

این نمایشگر از یک پنل کوانتوم دات استفاده میکند که رنگ‌های ۱۰ بیتی با پوشش ۱۰۰٪ sRGB، ۹۹٪ DCI-P3 و ۹۷٪ Adobe RGB را به رخ می‌کشد. چهار ورودی روی برد وجود دارد، دو عدد DisplayPort 1.4 و دو HDMI 2.0.

ارتفاع پایه این دستگاه‌ قابل‌تنظیم است و می‌توانید لپتاپ آن را کج کنید و در اطراف پایه حتی ۹۰ درجه بچرخانید. قیمت ردمی دیسپلی جی پرو ۲۷ اینچی ۲۰۰۰ یوان (۲۸۰ دلار / ۲۶۰ یورو / ۲۳۵۰۰ روپیه) است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.