لنز گوگل، دست خط بد پزشک‌ها را با استفاده از دوربین گوشی رمزگشایی می‌کند!

doctor 800x420 1

گوگل  در حال کار بر روی یک ویژگی جدید لنز گوگل است که برای رمزگشایی نسخه‌های نوشته شده توسط پزشکان که خواندن آن‌ها دشوار است، طراحی شده است.

گوگل در کنفرانس سالانه خود در هند در روز دوشنبه اعلام کرد که در حال کار بر روی ویژگی جدید است.

گوگل در بیانیه‌ای می‌گوید: «ما کار روی فرآیند پیچیده شناسایی آنچه روی نسخه‌های پزشکی نوشته شده است، با ساختن یک مدل کمکی برای دیجیتالی کردن آن، با استفاده از هوش مصنوعی، برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی پزشکی آغاز کرده‌ایم. »

ویژگی جدید گوگل لنز به کاربران این امکان را می‌دهد که از نسخه خود عکس بگیرند یا از عکسی از نسخه پزشکی که قبلا در گوشی‌شان ذخیره شده بود را آپلود کنند.

سپس هوش مصنوعی (AI) تصویر را پردازش می‌کند تا به طور خودکار دارو‌های موجود در یادداشت را شناسایی کند.

گوگلمی‌گوید که با داروسازان برای کشف راه‌هایی برای رمزگشایی دست خط نامفهوم پزشکان و دیجیتالی کردن سوابق پزشکی دست‌نویس همکاری می‌کندو

این ویژگی هنوز برای راه‌اندازی عمومی تنظیم نشده است و در حال حاضر به عنوان یک “نمونه اولیه تحقیقاتی” در نظر گرفته می‌شود.

گوگل می‌افزاید: «این به عنوان یک فناوری کمکی برای دیجیتالی کردن اسناد پزشکی دست‌نویس به مانند عملکرد داروساز‌ها عمل می‌کند، با این حال، هیچ تصمیمی صرفاً بر اساس خروجی ارائه شده توسط این فناوری گرفته نخواهد شد. »

دست خط در حوزه پزشکی یک نگرانی بزرگ است. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ از مؤسسه پزشکی آکادمی ملی علوم، سالانه حدود ۷۰۰۰ نفر به دلیل دست خط ناخوانا پزشکان کشته می‌شوند. و حدود ۱.۵ میلیون آمریکایی در اثر اشتباهات دارو‌های تجویزی خود صدمه می‌بینند.

هند یک بازار بسیار مهم برای گوگل است که بیش از نیم میلیارد کاربر دارد. در طول کنفرانس، گوگل اعلام کرد که جستجوی بصری را طبیعی‌تر می‌کند تا کاربران بتوانند همزمان با متن و تصویر جستجو کنند.

قابلیت جدید چندجستجویی به کاربران اجازه می‌دهد اسکرین شات بگیرند و متن را به پرس و جو‌ها اضافه کنند. این مدل همچنین نتایج جستجو را دو زبانه می‌کند و بیش از ۱۰۰ زبان هندی را هم برای گفتار و هم برای نوشتار پوشش می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.