لحظه‌ای که یک خلبان جنگنده روسیه از شلیک نیروهای خودی جان سالم به در می‌برد + ویدیو

ظاهرا شلیک به نیروهای خودی توسط ارتش روسیه به خطایی متداول تبدیل شده است. ویدیویی که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد چگونه یک خلبان جنگنده روسی تنها چند لحظه تا نابودی توسط آتش نیروهای خودی فاصله داشته است. این ویدیوی فوق‌العاده، لحظه عجیبی را ثبت کرده است که خلبان جنگنده ارتش روسیه در حالی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کرده، مورد نشانه گیری نیروهای خودی قرار گرفته و به شکل پی در پی به آن شلیک می شود.

لحظه‌ای که یک خلبان جنگنده روسیه از شلیک نیروهای خودی جان سالم به در می‌برد

این ویدیو ۱۳ ثانیه‌ای نشان می‌دهد یک راکت از یک ماشین کوچک روی زمین به سمت هواپیمای جنگنده شلیک شده و پس از آن راکت‌های بیشتری پشت سر هم به سرعت پرتاب می شوند. به طرز معجزه‌آسایی، جنگنده Su-25 موفق شده از راکت‌های پی در پی جان سالم به در ببرد و به پرواز ادامه دهد.

کانال تلگرام طرفدار روسیه با انتشار این ویدیو نوشت: «جنگجویان ما افرادی شجاع و سرکش هستند. آن‌ها بسیار عجله دارند که به دشمن حمله کنند، بدون اینکه ببینند در اطرافشان چه خبر است.»

لحظه‌ای که یک خلبان جنگنده روسیه از شلیک نیروهای خودی جان سالم به در می‌برد

برخی کاربران شبکه های اجتماعی، از این حادثه نزدیک به مرگ دراماتیک به عنوان نمونه‌ای از بازی مرگبار و مشهور رولت روسی یاد کرده‌اند. رولت روسی، نام نوعی شرط‌بندی بر سر زندگی یا مرگ است که طی آن، شرکت‌کنندگان یک گلوله در هفت‌تیری با ظرفیتی از یک تا پنج گلوله و معمولاً شش گلوله قرار می‌دهند و بقیه را خالی می‌گذارند. سپس خشاب چندین بار چرخانده می‌شود تا نتوان فهمید گلوله کجاست. سپس لوله هفت‌تیر را بر روی شقیقه خود می‌گذارند و ماشه را می‌کشند.

کاربر دیگری حدس زد که افسر مسئول راکت انداز چندگانه احتمالاً «یا اخراج شده یا در زندان است».

لحظه‌ای که یک خلبان جنگنده روسیه از شلیک نیروهای خودی جان سالم به در می‌برد

اینکه این هواپیما که یک جنگنده تک‌سرنشینه و دوموتوره است، دقیقاً در کجای منطقه جنگی روسیه-اوکراین مورد هدف قرار گرفته، مشخص نیست.

این شلیک به خودی، تنها آخرین مورد از حوادث متعددی است که اخیراً روسیه با آن مواجه شده است. آخرین مورد شناخته شده دیگر مربوط به ولادیمیر زاوادسکی، ژنرال ۴۵ ساله از گردان ۱۴ام ارتش روسیه بود که کشته شد. زاوادسکی بعد از اینکه آتش خمپاره خودی به سمت خودرو نظامی تصاحب شده از اوکراین هدف قرار گرفت، کشته شد.

لحظه‌ای که یک خلبان جنگنده روسیه از شلیک نیروهای خودی جان سالم به در می‌برد
ولادیمیر زاوادسکی

در سپتامبر، یکی از جت‌های جنگنده ۸۲ میلیون پوندی ولادیمیر پوتین توسط نیروهای خودی منفجر شد. به گفته کانال های تلگرامی مختلف هوادار جنگ روسیه، سوخو-۳۵ با فناوری پیشرفته توسط موشک پدافند هوایی اس-۳۰۰ روسیه بر فراز منطقه زاپوریژیا اوکراین سرنگون شد.

اوایل سال جاری، یک جت جنگنده روسی و یک هلیکوپتر در حال سقوط مشاهده شدند و گزارش هایی مبنی بر سرنگونی دو هواپیمای جنگی دیگر منتشر شد. ادعا شده است که هر ۳ هواپیما و هلیکوپتر با آتش نیروهای خودی سرنگون شده اند.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.