لاجیتک از جدیدترین کیبورد گیمینگ خود «G Pro X TKL Lightspeed» رونمایی کرد

برند لاجینک (Logitech) که در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ از آوازه خوبی برخوردار است، به تازگی از کیبورد گیمینگ جدید خود با نام G Pro X TKL Lightspeed رونمایی کرده است. این کیبورد قرار است که با سه رنگ سوئیچ مکانیکال در بازار عرضه شود.

کیبورد گیمینگ G Pro X TKL Lightspeed لاجیتک قرار است که با قیمت ۱۹۹ دلار در بازار به فروش برسد. این کیبورد در سه رنگ؛ مشکی، سفید و صورتی و با سه مدل سوئیچ؛ قرمز (GX Red)، قهوه‌ای (GX Brown) و آبی (GX Blue) عرضه می‌شود. این کیبورد در کنار ماوس جدید Logitech G Pro X عرضه خواهد شد.

Logitech G Pro X TKL Lightspeed gaming keyboard 1024x683 1

مشخصات کیبورد گیمینگ G Pro X TKL Lightspeed

همانطور که از نامش نیز مشخص است، این کیبورد از طریق دانگل لایت اسپید لاجیتک با نرخ پرسش (Polling Rate) 1000 هرتز به کامپیوتر متصل خواهد شد. این شیوه اتصال باید سرعت پاسخگویی بسیار بالاتری نسبت به بلوتوث  (۱۲۵ هرتز) که یکی دیگر از شیوه‌های اتصال این کیبورد است، داشته باشد. البته امکان اتصال از طریق سیم با درگاه USB-C نیز برای کیبورد G Pro X TKL Lightspeed در نظر گرفته شده که نرخ پرسش آن نیز ۱۰۰۰ هرتز است.

متأسفانه امکان تعویض سوئیچ‌ها برای این کیبورد گیمینگ در نظر گرفته نشده است. همانطور که از ظاهر این کیبورد مشخص است خبری از صفحه کلید اعداد بر روی آن نیست. اما در بالای کلیدهای Fn کلیدهایی برای کنترل و غلتطکی برای تنظیم صدا در نظر گرفته شده است. این صفحه کلید همچنین از اکوسیستم نورپردازی Lightsync RGB لاجیتک بهره می‌برد که امکان درخشش کی‌کپ‌ها را فراهم می‌سازد. از این نظر، این کیبورد بسیار شبیه به G715 لاجیتک است که آن هم با قیمت ۲۰۰ دلار تنها در رنگ سفید عرضه می‌شود.

کیبورد G Pro X TKL Lightspeed لاجیتک

در حالیکه ۱۰۰۰ هرتز نرخ پولینگ مناسبی برای اکثر افراد به نظر می‌رسد، شرکت رقیب، یعنی کورسیر (Corsair) در حال حاضر کیبوردهای مکانیکالی معرفی کرده که از طریق دانگل Slipstream Wireless نرخ پرسش ۲۰۰۰ هرتزی دارد. این میزان اختلاف تأثیر خود را در میزان Latency نشان می‌دهد و این موضوع برای گیمرها اهمیت بسیار زیادی دارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.