قوم لوط بر اثر انفجار اتمی نابود شد

یافته های جدید باستان شناسی نشان می دهد: شهر باستانی سودوم و گومورا که به قوم لوط منتسب هستند بر اثر یک انفجار اتمی نابود شده اند.

به گزارش سیناپرس، مطالعات باستانی نشان می دهد شهر تل الحمام در دره اردن طی یک رویداد فاجعه بار ویران شد، اما اکنون اکتشافات پیشگامانه و تحقیقات جدیدی را در این شهر انجام شده است. برخی مطالعات نشان می دهند که شهر باستانی تل ‌الحمام که به ‌نظر می ‌رسد طی یک انفجار اتمی از بین رفته است در واقع همان شهر سودوم است.

این ادعا پس از آن مطرح می شود که اکتشافات باستان شناسی در اردن ظاهراً شواهدی از وجود این شهر ارائه کرده است. دانشمندان پیش از این نشانه هایی را کشف کرده بودند که نشان می داد تل الحمام واقع در جنوب دره اردن در یک رویداد فاجعه بار از بین رفته است. دکتر جان برگسما، استاد دانشگاه فرانسیسکن اوهایو، پیشنهاد می کند که این رویداد فاجعه آمیز منعکس کننده روایت کتاب مقدس است.

روایت مذهبی بیان می ‌کند که چگونه خداوند برمردم  سودوم و گومورا به دلیل شرارت و فسادشان خشم گرفته و آن ها را دچار عذاب کرده و بر سرشان  آتشی بارید که منجر به نابودی کامل آنها شد.

مطالعات باستان شناسی در این منطقه نشان می دهد حدود ۳۶۰۰ سال پیش، تل الحمام شهری پر رونق بود که به طور قابل توجهی بزرگتر و قدرتمندتر از اورشلیم یا اریحا محسوب می شد. با این حال، این شهر بزرگ تقریباً یک شبه ناپدید شد. جالب اینجاست که فقدان سلاح های جنگی یا سایر نشانه ‌های محاصره و حمله نظامی در خرابه‌ ها نشان می ‌دهد که تخریب تل الحمام و شهر مجاور آن به دلیل حمله نظامی نبوده است.

استیون کالینز، باستان شناس ارشد در پروژه مطالعاتی تل الحمام، برخی از این یافته های شگفت انگیز را با دکتر برگسما در میان گذاشت. دکتر برگسما در این رابطه می گوید: سطح بسیاری از سفالینه های موجود در این منطقه شیشه ای شده است و این اتفاق در مورد ماسه ها و سطوح سنگی و آجری نیز رخ داده است. ما می دانیم که وقتی بمب اتمی را در بیابان شلیک کنید، ماسه ها ذوب شده و چنین شرایطی ایجاد می شود.

موضوع بسیار مهم این است که اکتشافات عجیب در این منطقه به همین جا ختم نشد. دکتر برگما در این رابطه  افزود: ما موفق به یافتن بقایا و  اسکلت هایی  انسانی شدیم که از پا تا تقریباً تا نیمه ستون فقرات کامل هستند و سپس یک علامت سوختگی در آن ها دیده شده و بخش بالا تنه آن ها کاملا از بین رفته و در واقع  چیزی در بالای بدن این افراد وجود ندارد.

شواهد نشان می دهد یک انفجار و حرارت زیاد ناشی از آن باعث نابودی این شهر و ساکنان آن شده است. استیون کالینز تشابهاتی را بین این ویرانی و رویداد تونگوسکا در سال ۱۹۰۸ ترسیم کرد، جایی که یک سیارک عظیم با جو زمین بر فراز سیبری برخورد کرد و باعث تخریب گسترده شد. وی در این رابطه اظهار داشت: انفجار هوایی پیشنهادی قوم لوط بزرگتر از انفجار سال  ۱۹۰۸ بر فراز تونگوسکا روسیه بود که در آن یک شهاب سنگ با عرض ۵۰ متر و  با انرژی هزار برابر بیشتر از بمب اتمی هیروشیما منفجر شد.

Untitled 52

جیمز کنت، استاد بازنشسته علوم زمین شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، خاطرنشان کرد که به نظر می رسد انفجار این شهر، مقادیر زیادی نمک تولید کرده است. این کشف به طرز وحشتناکی بازتاب دهنده متون مذهبی است که به داستان تبدیل شدن همسر لوط به ستون نمک پس از نابودی سودوم اشاره دارد. ممکن است این موضوع تا حدی به دلیل تاثیر انفجار فوق روی بحرالمیت باشد که سرشار از نمک است.

به گزارش سیناپرس، با این حال، برخی از باستان شناسان از آقای کالینز انتقاد کرده و او را به نتیجه گیری عجولانه و بدون شواهد کافی متهم کرده اند. با این حال، دکتر برگما به صحت تاریخی این وقایع اعتقاد راسخ دارد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: mirror

نوشته قوم لوط بر اثر انفجار اتمی نابود شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.