قطارهای سریع السیر در کره باعث افزایش تولید مثل و باروری مردم خواهد شد

unnamed 2

نرخ باروری در کره جنوبی به شدت کاهش یافته، مقامات کره جنوبی آرزو دارند با راه‌اندازی نوع جدید از قطارهای سریع السیر ، نرخ زایمان و تولد را در این کشور را افزایش دهند.

بر اساس آمار های منتشر شده، نرخ باروری در کره جنوبی در سال ۲۰۲۳ برای دومین سال متوالی به پایین‌ترین حد در جهان رسیده است. اکنون مسئولین این کشور قصد دارند با راه اندازی قطار های سریع السیر نتایج را تغییر بدهند. در مراسم افتتاح بخش نخست این پروژه در سئول، یون سوک یئول، رئیس‌جمهور کره جنوبی، اظهار کرد که مسیرهای کاری کوتاه‌تر می‌توانند به افراد کمک کنند تا زمان بیشتری مخصوصا صبح‌ها و شب‌ها را با خانواده‌شان سپری کنند.

بیشتر بخوانید: جهان ما در حال بلعیدن جهان های دیگر است

دولت کره جنوبی امیدوار است که با قرار دادن قطارهای سریع السیر در مسیرهای حومه پایتخت، جوانان بیشتری را به فرزندآوری ترغیب کند. طبق برنامه‌ ریزی های انجام شده، تا سال ۲۰۳۵، شش خط قطار Great Train eXpress (GTX) ساخته خواهد شد که سئول و چندین منطقه دیگر را به هم متصل می‌کنند.

بر اساس اعلام  وزیر راه کره جنوبی، مقامات امیدوارند با راه‌اندازی این قطارها، زوج‌های جوان را به خرید مسکن در حومه پایتخت ترغیب کنند، چرا که در این صورت دیگر نیاز نیست برای رفت و آمد به محل کار و بازگشت به خانه ساعات زیادی را صرف کنند.

پارک سنگ‌وو در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز گفت :« چگونه می‌توان با صرف دو ساعت رفت‌وآمد بین محل کار و خانه، زمان بیشتری برای سپری کردن با فرزندان یافت؟ این قطارها می‌توانند به شهروندان وقت فراغت بیشتری بدهند.»

بسیاری از زوج‌های جوان کره‌ای از رفت‌وآمدهای طولانی به محل کار و اجاره آپارتمان‌های کوچک و گران‌قیمت در سئول اعلام نارضایتی کرده اند، آنها حتی این موضوع را عامل اصلی عدم تمایل خود به بچه‌دار شدن و تشکیل خانواده عنوان کرده اند. اکنون با قطارهای سریع السیر  GTX، مسافتی که با اتوبوس ۸۰ دقیقه طول می‌کشید، در عرض ۱۹ دقیقه طی می‌شود .

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در مورد قطارهای سریع السیر چیست؟  لطفاً نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.