قرمزها حریف می‌طلبند؛ هوش مصنوعی به پردازنده‌های AMD می‌آید

amd ryzen 7000x3d gaming cpu illustration front view 64296b7ecf3c9e27ecfa2ab7

نقشه‌ی راه APUهای نسل بعدی AMD منتشر شده است و براساس آن‌ها، تیم قرمز برنامه‌های هیجان‌انگیزی با تمرکز بر هوش مصنوعی دارد. APU نامی است که AMD برای تراشه‌های مجهز به پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ گرافیکی در نظر می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد که به‌زودی سی پی یو AMD جدیدی در بازار عرضه خواهد شد که با Ryzen 9 7950X مقایسه‌شدنی خواهد بود و فرکانس بوست ۵٫۷ گیگاهرتز و ۱۶ هسته خواهد داشت.

به‌نقل از کانال یوتیوب Moore’s Law is Dead، تیم قرمز در سال ۲۰۲۴ مجموعه‌ای از APUها را عرضه خواهد کرد که سری Dragon Range با ۱۶ هسته‌ی Zen 4 و فناوری X3D مخصوص عملکرد گیمینگ، در رأس آن‌ها قرار دارد.

به‌علاوه، رونمایی APU-های Strix Point با ۱۲ هسته‌ی Zen 5 و گرافیک RDNA 3.5 و هسته‌های هوش مصنوعی XDNA 2 را شاهد خواهیم بود.

برای بازه‌ی زمانی سال ۲۰۲۵، شرکت AMD رونمایی پردازنده‌ی Fire Range با ۱۶ هسته‌ی Zen 5 و فناوری X3D را در برنامه دارد. این شرکت پردازنده‌ی Strix Halo را با ۱۶ هسته‌ی Zen 5 و ۴۰ واحد محاسباتی RDNA 3.5 و قدرت هوش مصنوعی ۴۵-۵۰ تاپس نیز معرفی خواهد کرد. مدل Strix Halo قرار بود در سال ۲۰۲۴ عرضه شود؛ اما ظاهراً عرضه‌اش یک سال به تأخیر افتاده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.