قدرت هوش مصنوعی اپل در کالبد «هیدرا»؛ تراشه M4 Ultra معرفی می‌شود

تراشه M4 Ultra اپل

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در حال آماده‌سازی نسخه‌های جدید مک‌بوک‌های خود با تراشه پیشرفته M4 است که در چهار مدل مختلف از جمله M4 Ultra با نام رمز «هیدرا» عرضه خواهند شد.

در گزارش‌های جدید، اشاره شده است که اپل در حال آماده‌سازی یک سری جدید از مکبوک‌ها با تراشه M4 است که احتمالاً امسال معرفی خواهند شد. این شرکت ظاهراً استراتژی معرفی مشابهی را مانند تراشه M3 در پیش گرفته و قصد دارد چهار نسخه متفاوت از M4 را برای مدل‌های مختلف مکبوک ارائه کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، اپل در حال توسعه چهار نسخه مختلف از تراشه M4 است که شامل نسخه پایه M4، دو نسخه میان‌رده M4 Pro و M4 Max، و در نهایت نسخه قدرتمند M4 Ultra می‌شود. هر یک از این تراشه‌ها دارای یک نام رمز داخلی جداگانه است، به طور مثال نسخه Ultra با نام رمز «هیدرا» شناخته می‌شود.

معرفی پلکانی خانواده M4

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً اپل ابتدا سه نسخه پایه، Pro و Max را در یک رویداد مجزا معرفی خواهد کرد، همانطور که در مورد تراشه M3 نیز چنین کرد. سپس نسخه قدرتمند Ultra را در زمانی دیگر و به احتمال زیاد همزمان با معرفی مدل‌های جدید مک‌پرو و مک‌پرومکس رونمایی خواهد کرد.

اگرچه جزئیات دقیق تعداد هسته‌های پردازنده و پردازشگر گرافیکی هنوز مشخص نیست، اما گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که مک‌های آینده دارای قابلیت‌های پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی خواهند بود. همانطور که می‌دانید، اجرای هوش مصنوعی تولیدی (Generative AI) و سایر کارکردهای مرتبط با هوش مصنوعی، نیازمند توان پردازشی بسیار زیادی است. بنابراین، انتظار می‌رود که خانواده M4 دارای هسته‌های پردازنده و پردازشگر گرافیکی بیشتری نسبت به نسل قبل باشد تا بتواند این نیازهای سنگین را برآورده کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.