قابل حمل ترین یخچال جهان ساخته شد

سری جدید خنک ‌کننده‌های یک شرکت به نام مونتی (Monti) که به تازگی طراحی شده ‌اند، از طراحی بسیار سبک و تاشو مانند کاپشن‌های پفی استفاده می ‌کند که برای دهه ‌ها عایق لباس ماجراجویان بوده است.

به گزارش سیناپرس، این خنک کننده به شکل کیسه ‌ای دوخته شده و اندازه‌ ای دارد که می تواند معادل ۱۵ تا ۲۴ قوطی را تا ۳۰ ساعت سرد نگه دارد. این کوله پشتی بهترین راه برای اطمینان از خنک ماندن نوشیدنی‌ها، دارو و سایر مواد غذایی است که باید در مکان های بدون امکانات، سرد بمانند.

از نظر فنی خنک ‌کننده‌ها دارای اطراف نرم به مواد نسبتاً ضخیم و سفت و محکمی متکی هستند که در کوله پشتی قرار نمی‌ گیرند یا مطابق با آن نیستند. برخی دیگر از یخچال ها مانند بسته‌های خنک‌کننده کوچک ممکن است برای معادل یک یا دو بطری آب کار کنند و ظرفیت آن‌ها محدود است و همچنان می ‌توانند بزرگ و دست و پا گیر باشند.

سام مک‌ چسنی (Sam McChesney) پس از بررسی تمام گزینه‌ها در بازار تصمیم گرفت کالای بهتری تولید کند که شامل یک خنک ‌کننده تاشو است که به طور طبیعی کار می ‌کند. مک ‌چسنی به جای مواد پلاستیکی و لاستیکی ضخیم و سایر خنک‌ کننده‌های نرم، یک محلول عایق را انتخاب کرد که مدت‌هاست از بدنه‌ها در برابر دمای سرد قطبی و هیمالیا محافظت می‌ کند و خنک ‌کننده را دقیقاً مانند یک کاپشن پفی طراحی کرد. او عایق مصنوعی آبگریز را انتخاب کرد که با آب شدن یخ و آب و هوای متغیر بهتر عمل می کند. این کوله پشتی به جای اینکه گرمای بدن را در داخل و خارج از بدن نگه دارد، سرما را داخل و گرما را خارج می کند.

مزیت اصلی استفاده از طراحی پف دار عایق بندی شده این است که خنک کننده مونتی هم بسیار جمع شونده و هم به راحتی سازگار است. ساختار آن به گونه ای است که می توانید محتویات را در آن ریخته و بقیه فضای اضافه را بفشارید و حجم آن را کاهش دهید. در صورت عدم استفاده، می توانید آن را به سرعت از اندازه کامل خود در یک کیسه یکپارچه وسایل بسته بندی کنید.

کوچکترین مدل آن ۳۱۲ گرم وزن دارد و می تواند تا ۱۵ قوطی یا سه بطری آب را در خود جای دهد. مدل بزرگتر می تواند معادل یک جعبه کنسرو یا ۲۴ قوطی و یا پنج بطری آب را در خود جای دهد. همچنین هر کیف دارای یک بند قابل جدا شدن است.

به گزارش سیناپرس، این شرکت می ‌گوید مدل جدید همچنین دارای عایق و آستر ضخیم‌تر برای عملکرد کاملا بدون نشتی است. گفتنی است که مدل کوچک با قیمت ۱۱۹ و مدل بزرگتر با قیمت ۱۴۴ دلار به فروش می رسد.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: newatlas

نوشته قابل حمل ترین یخچال جهان ساخته شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.