قابلیت Quiet Mode اینستاگرام چیست و چگونه آن را روشن یا خاموش کنیم؟

quiet mode instagram 654f3c157c0c309f94432582

همه‌ی ما گاهی اوقات به آرامش و سکوت نیاز داریم. حتماً خیلی وقت‌ها برایتان پیش آمده است که صدای نوتیفیکیشن پیامک یا پیام‌هایی که از برنامه‌هایی مثل تلگرام دریافت می‌کنید، ضروری نیستند و نیاز دارید وقتی به رختخواب یا استراحت می‌روید، آن‌ها را نادیده بگیرید.

اینستاگرام برای این منظور حالت Quiet Mode دارد. شاید کنجکاو باشید که چگونه کار می‌کند و چه تفاوتی با سکوت اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها) دارد. در این مطلب، شما را با نحوه‌ی روشن یا خاموش‌ کردن Quiet Mode در اینستاگرام آشنا می‌کنیم.

قابلیت Quiet Mode اینستاگرام چیست؟

Quiet Mode در اینستاگرام راهی برای سکوت خودکار اعلان‌ها در بازه‌ی زمانی مشخص در هرروز است. از‌طریق منو تنظیمات پروفایل می‌توانید به این قابلیت دسترسی پیدا کنید و پس از فعال‌سازی، در طول مدت انتخاب‌شده هیچ اعلانی روی دستگاه خود دریافت نخواهید کرد.

وقتی زمان Quiet Mode به‌پایان رسید، خلاصه‌ای از هر اعلانی را خواهید دید که در طول این بازه‌ی زمانی دریافت کرده‌اید. اگر در شرایطی هستید که نیاز دارید گوشی خود را در مواقع ضروری روشن نگه دارید؛ اما نمی‌خواهید صدای اعلان شبکه‌های اجتماعی مزاحمتان باشد، این قابلیت می‌تواند بسیار مفید باشد.

در طول Quiet Mode، وضعیت در‌کنار تصویر پروفایل شما از سبز به آیکون ماه تغییر خواهد کرد. هر کسی که در طول این مدت برایتان پیام مستقیم ارسال کند، اعلان خودکاری دریافت می‌کند که تا پایان زمان حالت Quiet Mode، از پیام باخبر نخواهید شد؛ البته همچنان می‌توانید کار با اینستاگرام را به‌صورت عادی در طول این مدت انجام دهید.

این قابلیت شباهت زیادی به ویژگی Push Notifications دارد؛ اما تفاوت‌هایی نیز به‌چشم می‌خورد. بعد از فعال‌شدن این گزینه، با‌توجه‌به مدت‌زمان مشخص‌شده نوتیفیکیشنی از اینستاگرام دریافت نخواهید کرد؛ اما می‌توانید اعلان‌ها را با بازکردن اپلیکیشن مشاهده کنید. حداکثر زمان سکوت ۸ ساعت است. اگر به جلسه‌ای مهم می‌روید، این کار مفید خواهد بود؛ اما اگر لازم است هرروز قبل از خواب این کار را انجام دهید، کاربردی نیست.

حالت Quiet Mode درواقع زمان‌بندی توقف اطلاع‌رسانی به‌صورت منظم است و مدت‌زمانی که می‌توانید انتخاب کنید، حداکثر ۱۲ ساعت خواهد بود.

چگونه حالت Quiet Mode اینستاگرام را روشن یا خاموش کنیم؟

استفاده از قابلیت Quiet Mode بسیار آسان است. در‌ادامه، نحوه‌ی روشن یا خاموش‌ کردن Quiet Mode در اینستاگرام آورده شده است.

  • از صفحه‌ی اصلی برنامه‌ی اینستاگرام، با ضربه‌زدن روی عکس پروفایل خود در پایین سمت راست، به پروفایل خود بروید.
  • با ضربه‌زدن روی نماد سه‌خط افقی در بالا سمت راست، به منو پروفایل وارد شوید.
  • در منو پاپ‌آپ، تنظیمات و حریم خصوصی (Settings and privacy) را انتخاب کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.