قابلیت های لورفته رابط کاربری One UI 5.1

در چند ماه اخیر، بارها در گزارش‌ها اشاره شد که سامسونگ سری گلکسی S23 را با رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی بر اندروید ۱۳ معرفی خواهد کرد. حالا چند روز قبل از معرفی رسمی سری گلکسی S23 قابلیت های One UI 5.1 به‌طور کامل فاش شده‌است. اطلاعات لورفته نشان می‌دهد که نسخه جدید One UI سامسونگ چه ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

طبق گزارشی که توسط نشریه آلمانی WinFuture به بیرون درز کرده‌است، تغییرات One UI 5.1 مواردی مثل برنامه‌های سهام بهبودیافته، آلبوم‌های اشتراک‌گذاری خانواده در برنامه گالری، دسترسی آسان‌تر به برنامه‌ی دوربین Emojis AR، بهبود Expert RAW و AR Zone، ابزارک‌های جدید برای باتری خواهند بود. علاوه‌براین، کاربران شاهد ویژگی‌هایی مانند قابلیت همکاری در برنامه‌ی یادداشت‌برداری، بهبود کنترل‌ دستگاه‌های دیگر و و بهبودهای جزئی در ویژگی Dex نیز خواهند بود.

در ادامه نگاهی به تغییرات و قابلیت‌ های One UI 5.1 می‌اندازیم.

ویژگی های One UI 5.1: تغییرات کامل

قابلیت های لورفته رابط کاربری One UI 5.1

دوربین

  • امکان تغییر رنگ سلفی ساده‌تر شده‌است: با دکمه جلوه‌ها (Effects) در کنار صفحه به راحتی رنگ سلفی‌های خود را تغییر دهید.
  • دسترسی سریع به Expert RAW : برنامه Expert RAW به شما اجازه می‌دهد بدون هیچ گونه پردازش یا فشرده‌سازی، تصاویری با کیفیت بالا ثبت کنید. این قابلیت برای کسانی که می خواهند بعداً عکس‌های خود را ویرایش کنند، عالی به‌نظر می‌رسد. دسترسی به Expert RAW اکنون از منوی پیشرفته (Advanced)آسان‌تر شده‌است.

گالری

  • آلبوم خانوادگی رایج: با آلبوم خانوادگی مشترک، اشتراک‌گذاری عکس‌ها با خانواده‌تان آسان‌تر از همیشه خواهد بود. گالری حالا پیشنهاد می‌کند که با تشخیص چهره اعضای خانواده، عکس‌ها را به آلبوم خانوادگی مشترک خود اضافه کنید. همچنین به ازای هر عضو خانواده (حداکثر ۶ نفر) ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کنید.
  • مدیریت بهبودیافته : پردازش به طور خودکار سایه‌ها و بازتاب‌ها را حذف می‌کند تا عکس‌های شما عالی به نظر برسد. همچنین می‌توانید تصاویر متحرک GIF را با وضوح بهتر دوباره ایجاد کنید.
  • نمایش آسان اطلاعات : اگر هنگام مشاهده یک عکس یا ویدیو در گالری خود، انگشت خود را به سمت بالا بکشید، می‌توانید جزئیاتی مثل اینکه عکس چه زمانی و کجا گرفته شده‌است، کجا ذخیره شده‌است و موارد دیگر را مشاهده کنید.
  • جستجوی پیشرفته : اکنون می توانید همزمان بیش از یک شخص یا مورد را جستجو کنید. شما حتی می‌توانید افراد را بدون برچسب‌زدن نام و فقط با کلیک بر روی صورت آنها جستجو کنید.
  • انتخاب مکانی برای ذخیره اسکرین شات‌ها: اکنون، می‌توانید اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای ضبط‌شده از صفحه را در پوشه دلخواه خود ذخیره کنید.

AR Zone و AR Emoji

  • استفاده از ۳ ایموجی در دوربین AR Emoji : در حالت ماسک می‌توانید با دوستان خود (حداکثر ۳ نفر) عکس‌ها و ویدیوهای سرگرم‌کننده بگیرید. با کلیک روی ایموجی می‌توانید چهره دوستان خود را با شخصیت‌های دیگر جایگزین کنید.
  • بهبودهای چیدمان و ویرایش در AR Doodle: قلم‌ها اکنون در صفحه اصلی AR Doodle برای دسترسی سریع‌تر دردسترس هستند. همچنین می‌توانید پس از ایجاد نقشه‌ها، اندازه آنها را تغییر داده و جابه‌جا کنید. پاک‌کن جدید نیز به شما اجازه می‌دهد تا بخشی از نقاشی‌های خود را بدون پاک کردن کامل آنها پاک کنید.

ابزارک‌ها

  • ابزارک باتری جدید : با ویجت باتری جدید می‌توانید سطح باتری دستگاه خود را بررسی کنید. همچنین، درست از صفحه اصلی، می‌توانید میزان باتری گوشی هوشمند، گلکسی بادز، گلکسی واچ و سایر دستگاه‌های پشتیبانی‌شده را ببینید.
  • ابزارک بصری آب و هوا : سبک تصویری جدید و خلاصه‌ای از شرایط آب و هوایی فعلی، آگاهی از آب‌وهوا را آسان‌تر می‌کند؛ خواه هوا آفتابی باشد یا ابری، بارانی و برفی.

حالت‌ها و سناریوها

  • تصویرزمینه‌های مختلف بسته به حالت : بسته به فعالیت‌های فعلی خود، می‌توانید تصویرزمینه‌های مختلفی را روی صفحه قفل و صفحه اصلی تنظیم کنید. با تنظیم حالت‌های مختلف یک پس زمینه برای کار، یکی برای ورزش و موارد دیگر انتخاب کنید.
  • شرایط و اقدامات بیشتر برای سناریوها : وقتی حالت هواپیما یا نقطه اتصال تلفن همراه را روشن می‌کنید، اسکریپت‌ها را به طور خودکار اجرا می‌شوند. اکنون می‌توانید با استفاده از اسکریپت‌ها برخی از برنامه‌ها را باز کنید و تعادل صوتی چپ/راست را تنظیم کنید. کنش‌های جدید اکنون برای شما امکان اشتراک‌گذاری سریع را فراهم می‌کنند. همچنین می‌توانید حساسیت لمسی را کنترل کرده و آهنگ زنگ و سبک قلم را تغییر دهید.

قابلیت اتصال

  • همکاری در Samsung Notes : شما می‌توانید یادداشت مشترکی ایجاد کنید که چند نفر به‌طور همزمان آن را ویرایش کنند. با همکاران گزارش بنویسید و برای یک گروه مطالعه یادداشت برداری کنید.
  • دعوت آسان‌تر به برنامه‌های مشترک : اکنون می‌توانید با استفاده از پیوندی که در برنامه‌های پیام‌رسان، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی قابل اشتراک‌گذاری است، به راحتی افراد را به آلبوم‌ها، یادداشت‌ها و تقویم‌های مشترک دعوت کنید.
  • کنترل‌های چندگانه‌ی پیشرفته بین گلکسی‌ بوک و گوشی هوشمند : اکنون می‌توانید از ماوس، صفحه‌کلید یا ترک‌پد گلکسی بوک خود نه تنها با تبلت گلکسی بلکه با تلفن هوشمند گلکسی خود استفاده کنید. شما به راحتی قادر خواهید بود متن را کپی و جایگذاری کنید و تصاویر را از یک دستگاه به دستگاه دیگر بکشید و رها کنید.
  • خروجی رسانه برای بلندگوهای وای‌فای : اگر می‌خواهید از طریق Spotify Connect و Chromecast موسیقی را روی بلندگوهای وای‌فای پخش کنید، خروجی رسانه را از نوار ابزار دسترسی سریع باز کنید. در این صورت، نیازی به باز‌کردن برنامه‌های موسیقی نخواهید داشت.
  • به گشت‌وگذار در کامپیوتر شخصی خود ادامه دهید: اگر با مرورگر سامسونگ در تلفن هوشمند خود در اینترنت گشت‌و‌گذار می‌کنید و تصمیم دارید به این مرور در کامپیوتر شخصی خود ادامه دهید، می‌توانید وب سایت‌هایی را که در تلفن هوشمند خود باز کرده‌اید، به‌راحتی پیدا کنید.

سامسونگ DeX

  • چندوظیفه‌ای بهبودیافته در DeX : اکنون می‌توانید در حالت تقسیم صفحه، تقسیم.کننده را در وسط صفحه بکشید تا اندازه هر دو پنجره تغییر کند. همچنین می توانید یک پنجره را به یکی از گوشه های آن بچسبانید تا یک چهارم صفحه را اشغال کند.

تنظیمات

  • پیشنهادات تنظیمات : اکنون پیشنهادها در بالای صفحه تنظیمات نمایش داده می‌شوند. این مورد یکی از قابلیت های One UI 5.1 است که به شما اجازه می‌دهند تا از ویژگی‌های مفیدی که باید امتحان کنید یا تنظیماتی که نیاز به توجه شما دارند، مطلع شوید تا بتوانید فوراً آنها را فعال یا امتحان کنید.

اینترنت

  • جستجوی بهبودیافته : اکنون می توانید با نام پوشه در نشانک‌ها یا با نام گروه در برگه‌ها جستجو کنید. جستجوی بهبود‌یافته این امکان را برای شما فراهم می‌کند که آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، حتی اگر چیزی اشتباه املایی داشته باشد.

مراحل راه‌اندازی

  • راه‌اندازی اولیه سریع‌تر و آسان‌تر : اگر می‌خواهید از یک گوشی مدل گلکسی یا سایر دستگاه‌های اندرویدی به گوشی گلکسی جدید جابه‌جا شوید، به‌سادگی کد QR دستگاه قدیمی خود را اسکن کنید تا به‌طور خودکار شبکه‌های Wi-وای‌فای، حساب سامسونگ و گوگل شما منتقل شوند.

آب و هوا

  • اطلاعات دقیق آب و هوا در یک نگاه : اطلاعات مفید آب و هوا اکنون در صفحه اصلی برنامه آب و هوا نمایش داده می‌شود. می توانید هشدارهای آب و هوایی، گزارش‌های هواشناسی روزانه، بارش ساعتی و نمودارهای رنگی دمایی را بررسی کنید.

بیکسبی

Bixby Text Call : از Bixby Text Call می‌توانید برای پاسخگویی خودکار به تماس‌ها و اطلاع از هدف تماس استفاده کنید. با این قابلیت، آنچه را که تماس‌گیرنده در چت متنی می‌گوید، خواهید دید، و می‌توانید روی پاسخ‌ها ضربه بزنید یا تایپ کنید تا آنها را با صدای بلند برای تماس‌گیرنده خوانده‌شود. درحال‌حاضر این ویژگی فقط برای زبان‌های انگلیسی و کره‌ای دردسترس است.

نکات تکمیلی در مورد قابلیت های One UI 5.1

لازم به ذکر است که قابلیت کنترل‌های چندگانه‌ی پیشرفته فقط در دستگاه‌های منتخب گلکسی‌ دردسترس است. این برنامه روی تبلت‌هایی با One UI 4.1 یا بالاتر، تلفن‌هایی با One UI 5.1 یا بالاتر، و سری Galaxy Book منتشرشده در سال ۲۰۲۱ یا بالاتر با Samsung v1.5 (Intel) یا Samsung Settings v3.3 (ARM) کار می‌کند. دسترسی‌ قابلیت های One UI 5.1 ممکن است بسته به مدل دستگاه متفاوت باشد. همچنین، در مورد خروجی رسانه برای بلندگوهای وای‌فای، اتصال بلندگوی وای‌فای باید از قبل پیکربندی شود. در رابطه‌با قابلیت ادامه گشت‌وگذار در کامپیوتر شخصی نیز ویندوز ۲۰H1 یا جدیدتر نیاز است و اتصال تلفن و ویندوز باید به آخرین نسخه به‌روزرسانی شود.

انتظار می‌رود که سامسونگ چند هفته پس از عرضه Galaxy S23، Galaxy S23+ و Galaxy S23 Ultra، One UI 5.1 را برای اکثر تلفن‌های هوشمند دارای نرم‌افزار One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ عرضه کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.