قابلیت های جدید اندروید ؛ گوگل اکوسیستم اندروید را به‌روزرسانی کرد

گوگل به تازگی مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و جذاب را برای دستگاه‌های اندرویدی ارائه کرده است. قابلیت های جدید اندروید کاربران را شگفت‌زده کرد.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، گوگل با ارائه قابلیت‌های جدید در دستگاه‌های اندرویدی از جمله گوشی‌ها، ساعت‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند، کاربران را سورپرایز کرده است. در ادامه این ویژگی‌ها و قابلیت‌های هیجان‌انگیز را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت های جدید اندروید

اولین تغییر مربوط به کیبورد گوگل (Gboard) است که به کاربران اجازه می‌دهد ایموجی‌های بیشتری را در بخش Emoji Kitchen ترکیب کنند و ایموجی‌های منحصربه‌فرد خود را بسازند.

به برنامه گوگل مسج قابلیتی به نام Voice Moods اضافه شده که با تحلیل لحن به کار رفته در پیام‌های صوتی، رنگ پس‌زمینه و ایموجی‌های متناسب با آن را به پیام اضافه می‌کند و باعث می‌شود که احساسات شما به شکل بهتر و موثرتری به مخاطب مورد نظر منتقل شود. البته این ویژگی هنوز در دست آزمایش است و فعلا تنها در نسخه بتا در دسترس کاربران قرار گرفته است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Reaction Effects به پیام‌های دیگران با ایموجی‌های بزرگ و متحرک واکنش نشان دهید.

قابلیت های جدید اندروید
قابلیت Voice Moods گوگل مسج

تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر Google TV نیز ده کانال تلویزیونی جدید دریافت می‌کنند که به صورت رایگان و از طریق اینترنت قابل پخش هستند. این کانال‌ها به لیست بیش از ۱۰۰ کانال تلویزیونی رایگان گوگل اضافه خواهند شد و انواع برنامه‌های سرگرم‌کننده و مفرح مانند مستند، فیلم، تیوی شو و موارد دیگر را برای کاربران نمایش خواهند داد.

قابلیت های جدید اندروید
کانال‌های تلویزیونی رایگان

به ساعت‌های هوشمند Wear OS مانند گلکسی واچ ۴، ۵ و ۶، توانایی کنترل راحت‌تر و بیشتر خانه‌های هوشمند داده شده است. برای مثال کاربران می‌توانند رنگ لامپ هوشمند خانه خود را با استفاده از گزینه انتخاب رنگ در برنامه Google Home تغییر دهند و یا لوازم خانگی هوشمند خود مانند جاروبرقی را روشن و خاموش کنند.

همچنین تغییر وضعیت حضور در خانه (داخل یا خارج از خانه) با یک کلیک در برنامه Google Home امکان پذیر شده است. بنابراین حتی با وجود اختلال در سنسور هوشمند حضور در خانه، دیگر با مشکلی روبرو نخواهید شد. علاوه‌ بر این، ویجت جدیدی به نام Assistant At A Glance به ساعت‌های هوشمند اضافه شده که وظایف مهم و به‌روزرسانی‌ها مانند رویدادها، سفرها و شرایط آب و هوایی را به کاربران نشان می‌دهد.

قابلیت های جدید اندروید
کنترل لوازم هوشمند

در گوشی و تبلت‌های اندرویدی نیز قابلیتی به نام TalkBack اضافه شده که با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات مربوط به تصاویر را برای افراد نابینا یا کم‌بینا بازگو می‌کند. همچنین گوگل گزینه‌ای برای پاسخ پیامکی به تماس‌های تلفنی در نظر گرفته که Google Assistant آن را به صورت صوت در اختیار فرد تماس‌دهنده قرار خواهد داد. این ویژگی بسیار مشابه قابلیت Bixby Text Call در رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ است. بخش Live Captions در تماس‌های صوتی و پخش رسانه نیز از زبان‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت های جدید اندروید چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.