قابلیت جدید ذخیره انرژی در نسخه ویندوز ۱۱ مصرف انرژی را کاهش می‌دهد

battery saver hero Gooshiplazamag

مایکروسافت قصد دارد از قابلیت جدیدی برای ذخیره انرژی در نسخه اینسایدر ویندوز ۱۱ استفاده کند که می‌تواند به طور چشمگیری مصرف انرژی را در لپ تاپ‌ها و پی‌سی‌های ویندوزی کاهش می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در قابلیت جدید با افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ‌ها مصرف انرژی را کاهش داده و در نتیجه هزینه برق را نیز کم می‌کند. با وجود انتشار این قابلیت برای دسکتاپ و لپ‌تاپ باید گفت عملکرد این قابلیت شباهت زیادی به عملکرد دیگر ذخیره سازهای انرژی در دیگر پلتفرم‌ها دارد. در همه آنها کاهش عملکرد کلیه دستگاه باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین شارژدهی بیشتر در باتری خواهد شد.

برای استفاده از این قابلیت می‌توان از تنظیمات سریع یا تنظیمات عادی و در بخش پاور و Energy Saver آن را فعال کرد در زمان فعال شدن قابلیت ذخیره انرژی با رسیدن شارژ باتری به عدد خاص میتوان از این قابلیت استفاده کرد. طبق خبرهای منتشر شده هم اکنون این ویژگی در اینسایندر ویندوز ۱۱ وجود داشته و به زودی در اختیار دیگر کاربران نیز قرار خواهد گرفت. امکان استفاده از این قابلیت بدون نصب بیلد جدید ویندوز ۱۱ نیز وجود دارد. بنابراین در هر زمان می‌توان از حالت ذخیره انرژی در سیستم عامل مایکروسافت بهره‌مند شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.