قابلیت استفاده از Passkey در ویندوز ۱۱ فعال شد

قابلیت استفاده از Passkey در ویندوز ۱۱ در دسترس قرار گرفت. مایکروسافت ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را به مهم‌ترین محصول خود اضافه کرد.

قابلیت استفاده از Passkey در ویندوز ۱۱ فعال شد. محبوب‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان نیز مانند iOS و اندروید به ویژگی امنیتی Passkey مجهز شد. مایکروسافت در جدیدترین بیلد آزمایشی ویندوز ۱۱ Insider Preview Build (23486)، این قابلیت را در دسترس کاربران اینسایدر قرار داده تا بعد از تست‌های مختلف بکار گرفته شود. شاید این ویزگی مهم‌ترین ویژگی امنیتی ارائه شده تا به حال باشد.

بیشتر بخوانید: نسخه بتا مرورگر داک داک گو برای ویندوز منتشر شد

قابلیت استفاده از Passkey در ویندوز ۱۱ فعال شد

ورود Passkey به پرچمدار محصولات مایکروسافت گام دیگری برای فراگیر شدن این قابلیت است. اپل و گوگل نیز پیش از این Passkey، که برای سهولت دسترسی به وبسایت‌ها و استفاده از یک راهکار واحد برای ورود به حساب طراحی شده است، را به محصولات خود اضافه کرده‌اند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ورج، تازه‌ترین بیلد آزمایشی ویندوز ۱۱ Insider Preview Build (23486)، به شما اجازه می‌دهد از Windows Hello برای ساخت حساب کاربری و ورود به آن در اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های پشتیبانی کننده استفاده کنید.

به گفته مایکروسافت شما می‌توانید این قابلیت را با ورود به وبسایتی که از Passkey پشتیبانی می‌کند فعال کنید. برای این کار باید به بخش تنظیمات رفته و یک passkey بسازید و سپس با خروج از حساب می‌بینید که امکان استفاده از این راهکار برای ورود به حساب فعال شده است.

قابلیت استفاده از Passkey در ویندوز 11 فعال شد

قابلیت استفاده از Passkey در ویندوز 11 فعال شد

گزینه ورود به حساب با passkey در مرورگر اج و کروم را می‌توانید زیر گزینه «Windows Hello یا کلید امنیتی خارجی» پیدا کنید. شما می‌توانید با مراجعه به بخش حساب‌ها (Accounts) و Passkeys در تنظیمات ویندوز می‌توانید Passkeyهای ذخیره شده را مدیریت کنید.

البته که مرورگر اج سال‌هاست براساس استاندارد تایید هویت وب از پسکی پشتیبانی می‌کند اما اضافه شدن این امکان به Windows Hello، مدیریت آن را برای کاربران ساده‌تر می‌کند.

شرکت اپل سال گذشته پشتیبانی از پسکی را به سیستم‌عامل macOS، iOS و iPadOS اضافه کرد و گوگل نیز اکتبر سال گذشته از اضافه کردن این امکان به اندروید و مرورگر کروم خبر داد.

براساس بررسی‌های انجام شده قابلیت جدیدی ویندوز هلو برای حساب مایکروسافت و بست‌بای به خوبی کار می‌کند اما گوگل پس از ساخت پسکی امکان ورود به حساب از طریق آن را نمی‌دهد. برای نهایی شدن این استاندارد و کمک به سهولت کاربران، پلتفرم‌های مختلف و شرکت‌های بزرگی از جمله گوگل، مایکروسافت و اپل باید با یکدیگر و توسعه دهندگان وبسایت‌های پرطرفدار همکاری کنند. با توجه به حمایت بازیگران اصلی تکنولوژی از پسکی انتظار می‌رود که به زودی شاهد فراگیر شدن آن باشیم.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ قابلیت استفاده از Passkey در ویندوز ۱۱ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.