فیلم The Holdovers به سرقت ادبی متهم شده است

فیلم The Holdovers به سرقت ادبی متهم شده است

فیلم The Holdovers با بازی پل جیاماتی یکی از شانس‌های اصلی اسکار است که بامداد فردا مراسم اهدای جوایزش برگزار می‌شود، اما این فیلم فعلا با یک اتهام بزرگ مواجه شده؛ سرقت ادبی.

<!–

–>

این فیلم به کارگردانی الکساندر پین و نویسندگی دیوید همینگسون، درباره یک معلم بدبین (پل جیاماتی) در یک مدرسه شبانه‌روزی است که در تعطیلات کریسمس مجبور می‌شود از یک دانش‌آموز نوجوان (دامینیک سسا) نگهداری کند. اینجاست که سایمن استفنسون وارد ماجرا می‌شود؛ او که نویسندگی برای فیلم‌های Luca و Paddington 2 را در کارنامه دارد، سال‌ها پیش فیلم‌نامه‌ای به نام Frisco نوشت که همچنان تبدیل به یک فیلم نشده است. Frisco حتی در سال ۲۰۱۳ در جایگاه سوم لیست سیاه هالیوود قرار گرفت؛ لیستی سالانه از بهترین فیلم‌نامه‌هایی که هنوز به فیلم تبدیل نشده‌اند. حالا این فیلم‌نامه درباره چیست؟ یک پزشک اطفال که باید برای چند روز از یک بیمار نوجوان نگهداری کند.


مطلب پیشنهادی:۱۲ فیلم ترسناک که بر اساس داستان‌ واقعی ساخته شدنددر این آثار حقیقت ترسناک‌تر از داستان است!
۱۲ فیلم ترسناک که بر اساس داستان‌ واقعی ساخته شدند۱۲ فیلم ترسناک که بر اساس داستان‌ واقعی ساخته شدند

به‌گزارش ورایتی، استفنسون در ماه ژانویه به انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) ایمیلی نوشت و با ارائه اسناد و مدارک، ادعا کرد که فیلم‌نامه The Holdovers مستقیما از Frisco کپی شده است. در یکی از مدارکی که توسط ورایتی به‌طور عمومی منتشر شده است، اسفتنسون می‌گوید عملا تک تک جزئیات فیلم الکساندر پین از فیلم‌نامه او دزدیده شده‌اند:

عملا تمام فیلم‌نامه The Holdovers از Frisco برداشته و کپی شده است. این کپی‌برداری شامل کل داستان، ساختار، چیدمان سکانس‌ها، صحنه‌ها، بیت‌های متوالی، خط به خط محتوای اکشن و دیالوگ، شخصیت‌ها، قوس‌ها، روابط، درون‌مایه و لحن Frisco می‌شود. این عمل در اغلب مواقع خط به خط انجام شده و تعداد زیادی از المان‌های شدیدا خاص و منحصربفردی که برای Frisco ساخته شده بودند، به شکلی واضح و بدون شک و تردیدی در The Holdovers قابل تشخیص هستند.

فیلم The Holdoversفیلم The Holdovers

استفنسون برای مثال به یکی از صحنه‌های موجود در اوایل The Holdovers اشاره کرده است. در صحنه مذکور، مدیر مدرسه شخصیت اصلی قصه را به دفتر احضار می‌کند و او را بابت مردود کردن فرزند یک سیاستمدار در کلاسش سرزنش می‌کند. در Frisco، شخصیت اصلی داستان مادر یکی از بیمارانش که یک سیاستمدار است را احمق خطاب می‌کند.

مسئله مهم اینجاست که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹، نسخه‌هایی از این فیلم‌نامه به الکساندر پین ارسال شدند تا نظر او را برای ساخت فیلمی بر اساس آن جلب کنند. ظاهرا پین در آن موقع علاقه چندانی نسبت به این فیلم‌نامه ابراز نکرد و مدتی بعد با دیوید همینگسون برای ساخت The Holdovers تماس گرفت.

باید دید که این حواشی در نهایت چطور برای الکساندر پین، دیوید همینگسون و اعتبار The Holdovers تمام می‌شود. این فیلم جزو محبوب‌ترین‌های سینمای سال گذشته بود و پیش‌بینی می‌شود که فردا صبح در اسکار یکی از شانس‌های اصلی جوایزی همچون بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر زن نقش مکمل باشد.


مطلب پیشنهادی:۱۵ فیلم و سریال ترسناک برای بزرگسالان، کودکان و کل خانواده در هالووینپیشنهاد ویجیاتو برای هالووین ۲۰۲۳
۱۵ فیلم و سریال ترسناک برای بزرگسالان، کودکان و کل خانواده در هالووین۱۵ فیلم و سریال ترسناک برای بزرگسالان، کودکان و کل خانواده در هالووین


بهترین داستان های فرعی بازی ها

استودیو مستقل Deviation Games تعطیل شد - ویجیاتواستودیو مستقل Deviation Games تعطیل شد - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.