فیلم جان ویک – بخش ۴ – John Wick – معرفی و بررسی

جان ویک – بخش ۴ در ۲۴ مارس اکران گسترده خود را در سینما‌های ایالات متحده آغاز کرده و تاکنون بیش از ۴۲۵.۳ میلیون دلار فروش داشته است. در نتیجه موفقیت چشمگیر فیلم، این فرنچایز با بازیگری کیانو ریوز اکنون رسما به مرز میلیاردی در باکس آفیس جهانی رسیده است. این موضوع جان ویک را از نظر فروش در ردیف آواتار، مارول و حتی Despicable Me از ایلومینیشن قرار می‌دهد.

جو دریک، رئیس گروه Lionsgate Motion Picture می‌گوید: «این نقطه عطف گواهی است بر کار باورنکردنی چاد استاهلسکی و کیانو ریوز، در کنار باسیل ایوانیک و اریکا لی، که ماموریت خود را برای پیشی گرفتن از فیلم متوالی پیشین این فرانچایز به خوبی انجام داده‌اند.»

در این فرانچایز، ریوز نقش اصلی جان ویک را همچنان بازی می‌کند، یک آدمکش بازنشسته که به خاطر مجموعه مهارت‌هایش در قسمت اول، شهرت افسانه‌ای در دنیای مادون جنایتکاران به دست آورده است.

فیلم نخست جان ویک با فروش ۸۷.۸ میلیون دلاری در مقابل بودجه‌ای بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلاری، در باکس آفیس جهانی به یک فیلم موفق تبدیل شد.

استاهلسکی و کولستاد در دنباله‌ای که حدوداً سه سال بعد ساخته شد با مویناهان، لگوئیزامو و مک‌شین و همچنین بازیگران جدید کامن، لارنس فیشبرن، روبی رز، لنس ردیک، پیتر استورمار و فرانکو نرو، با هم همکاری کردند.

فیلم دوم در نهایت در گیشه حتی بهتر عمل کرد و بودجه ۴۰ میلیون دلاری‌‌اش، فروش ۱۷۱.۵ میلیون دلاری در بر داشت.

در بخش سوم استاهلسکی کارگردان بود، اما این بار او از روی فیلمنامه‌ای از کولستاد، شی هاتن، کریس کالینز و مارک آبرامز فیلم را ساخت.

از جمله بازیگران جدید دور سوم می‌توان به بازیگرانی مانند هالی بری، مارک داکاسکوس، آنجلیکا هیوستون و آسیا کیت دیلون اشاره کرد.

26 02 1402 05 06 47 ب ظ 1

 

26 02 1402 05 06 47 ب ظ 1

با پیروی از روند دو فیلم اول، فصل ۳ باز پرفروش‌تر شد:  بودجه ۷۵ میلیون دلاری داشت و  ۳۲۷ میلیون دلار فروش کرد.

ریوز برای آخرین فیلم این مجموعه در کنار بازیگرانی مانند ایان مک شین (وینستون)، لنس ردیک فقید (چارون) و لارنس فیشبرن (باوری کینگ) قرار گرفته.

متأسفانه، ردیک به طور ناگهانی در ۱۷ مارس درگذشت، درست زمانی که فشار تبلیغاتی برای فصل ۴ این فرنچایز افزایش می‌یافت. علت مرگ او در سن ۶۰ سالگی بیماری قلبی بود.

فصل چهارم جان ویک یک فیلم اکشن نئو نوآر آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی چاد استاهلسکی و نویسندگی شی هاتن و مایکل فینچ است.

در این فیلم  کیانو ریوز  در کنار دانی ین، بیل اسکارسگارد، لارنس فیشبورن، هیرویوکی سانادا، شامیر اندرسون، لانس ردیک، رینا ساویاما، اسکات ادکینز، کلنسی براون و ایان مک شین بازی می‌کنند. در این فیلم، جان ویک برای انتقام گرفتن از رده‌های بالای سازمان جنایتکار و کسانی که او را تا دم برگ برده‌اند، اقدام می‌کند.

داستان کلی این بخش این است که در شهر نیویورک، جان ویک آماده انتقام گرفتن از میز بالا می‌شود. او در  در زیر زمین با پادشاه Bowery مخفی می‌شود. او به مراکش سفر می‌کند و Elder، – یکی از بزرگان -را می‌کشد. در پاسخ، مارکی وینسنت دو گرامون، یکی از اعضای میز بالا، مدیر هتل کانتیننتال نیویورک وینستون و دربانش، شارون را احضار می‌کند.

مارکیز توضیح می‌دهد که میز بالا به او منابع نامحدودی برای کشتن جان ویک داده است. او وینستون را به خاطر شکست در برابر جان تنبیه می‌کند. مارکیز به عنوان مجازات، وینستون را از وظایف مدیریتی خود خلع می‌کند، او را “تکفیر کننده” اعلام می‌کند، کانتیننتال را نابود می‌کند و شارون را اعدام می‌کند. مارکیز سپس کین – یک قاتل نابینا و بازنشسته میز بالا – را به خدمت می‌گیرد تا دوست قدیمی خود را بکشد و تهدید می‌کند که در غیر این صورت دختر کین را به قتل خواهد رساند.

جان به اوزاکا پناه می‌برد که توسط دوستش شیمازو کوجی اداره می‌شود. چیدی، دومین فرمانده تجت امر مارکیز، با حمایت قاتلان میز بالا و کین، برای بررسی هتل وارد می‌شود. دختر کوجی، آکیرا، دربان هتل، درست قبل از اینکه میز بالا او را “تقدس زدایی” کند، هتل را تخلیه می‌کند. زمانی که کوجی و افرادش به دفاع از جان می‌آیند، غوغا به راه می‌افتد…

کارگردان: چاد استاهلسکی

ستاره‌ها: ریوز کیانو – دونی ین – بیل اسکارسگارد – لارنس فیشبرن – هیرویوکی سانادا – شامیر اندرسون – لنس ردیک – رینا ساویاما – اسکات ادکینز – کلنسی براون – ایان مک شین

26 02 1402 09 22 05 ق ظ

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.