فوری: یوبیسافت از یک حمله سایبری بزرگ جان سالم به در برد

طبق جدیدترین گزارش، شرکت فرانسوی «یوبیسافت» (Ubisoft) به مانند استودیو «اینسامنیاک گیمز» (Insomniac Games) مورد حمله سایبری قرار گرفته است. خوشبختانه، این گروه هکری خسارت بزرگی برای خالق سری Assassin’s Creed و Far Cry به بار نیاورده است.

پس از هجوم مخرب باج‌افزارها علیه استودیو «اینسامنیاک گیمز» که باعث لیک شدن بیش از ۱ ترابایت اطلاعات و داده (اعم از افشای نسخه آزمایشی بازی Wolverine روی PC) شد، سایر توسعه‌دهندگان به طور جدی اقدام‌هایی را برای تقویت امنیت سایبری خود انجام داده‌اند.

گفتنی است که تنها چند روز پس از نفوذ به سیستم «اینسامنیاک گیمز»، یوبیسافت (Ubisoft) متوجه نفوذ مخربی به سیستم خود شده بود. اما این داستان پایان خوش‌تری داشت، چون گفته می‌شود که تیم‌های امنیت سایبری یوبیسافت، قبل از ربودن حجم گسترده‌ای از داده‌ها، سیستم‌های شرکت را از «عامل تهدیدکننده» پاکسازی کردند.

حمله سایبری به یوبیسافت؛ اتفاقی که نزدیک بود به فاجعه تبدیل شود!

کاربر vx-underground در پلتفرم «توییتر» مدعی شد که مورخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۹ آذر ۱۴۰۲)، یک «عامل تهدیدکننده و ناشناخته» به سیستم مرکزی یوبیسافت نفوذ کرد و حدود چهل و هشت ساعت در آنجا ماند. در طی آن زمان، این عامل نفوذی به Confluence، گروه‌های مایکروسافت (Microsoft)، SharePoint و همچنین سیستم‌های داخلی دیگر دسترسی داشت؛ اما با وجود این سطح از دسترسی، این گروه هکری تنها به چند اسکرین‌شات نامفهوم دست یافته است.

حمله سایبری به یوبیسافت

بر اساس گزارش‌ها، عامل تهدیدکننده سعی داشت تا حدود ۹۰۰ گیگابایت داده را به سرقت ببرد؛ اما عملیات سرقت آن‌ها پس از بوت شدن سیستم توسط تیم امنیتی نافرجام ماند. همچنین ادعا شده داده‌هایی که اپراتور سعی در ایمن‌سازی آن‌‎ها داشت، مربوط به بازی شوتر آنلاین Rainbow Six Siege می‌شوند. هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه محتوایی استخراج شده، ولی طبق گفته‌های vx-underground به نظر می‌رسد که تلاش گروه هکری بی‌ثمر بوده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.