فوری: اخراج بیش از ۹۰۰ کارمند پلی استیشن از شرکت سونی؛ تایید تعطیلی استودیو لندن

شرکت «سونی» (Sony) به طور رسمی اعلام کرد بیش از ۹۰۰ کارمند بخش بزرگ «پلی استیشن» (PlayStation) را اخراج می‌کند. این شرکت همچنین تصمیم به توقف تولید چند بازی در حال توسعه گرفته است.

شرکت Sony اعلام کرد حدود ۹۰۰ کارمند یا ۸ درصد از کل نیروی کار پلی استیشن در تمام مناطق فعال را اخراج خواهد کرد. گفتنی است تعدیل نیروی گسترده روی استودیوهای فرست-پارتی شرکت Sony اعم از استودیوهای «اینسامنیاک گیمز» (Insomniac Games)، «ناتی داگ» (Naughty Dog)، «گوریلا» (Guerilla) و «فایراسپریت» (Firesprite) تاثیر خواهد گذاشت.

این ابرشرکت همچنین تایید کرد استودیو لندن که روی توسعه بازی‌های واقعیت مجازی (VR) کار می‌کند، برای همیشه تعطیل می‌شود. این خبر توسط «جیم رایان» (Jim Ryan) به واسطه انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت «سونی» فاش شد. مدیرعامل شرکت امروز به ایمیلی به کلیه کارمندان PlayStation ارسال کرد و متن ایمیل «جیم رایان» بدین شکل بود:

امروز، من یک خبر ناراحت‌کننده برای شما می‌نویسم. ما از طریق بحث و گفت‌وگو درباره چشم‌انداز اقتصادی در حال تحول، تغییرات در روش توسعه، توزیع، راه‌اندازی محصولات و اطمینان از آمادگی سازمان در صنعت گیمینگ بدین نتیجه رسیدیم که تصمیم گیری‌های سخت اجتناب‌ناپذیر شده است. تیم رهبری و من تصمیم فوق‌العاده دشواری را برای بازسازی عملیات گرفتیم که متأسفانه شامل تعدیل نیروی کار می‌شود که بر افراد بسیار با استعدادی که در موفقیت ما نقش داشته‌اند، تأثیر می‌گذارد.

اخراج بیش از صدها کارمند پلی استیشن؛ آغاز طوفانی تعدیل نیرو در صنعت گیمینگ

«جیم رایان» در ادامه افزود که هدف اصلی سونی آسان‌سازی منابع است تا از موفقیت مداوم و توانایی ارائه تجربیاتی که گیمرها و سازندگان از شرکت انتظار دارند، اطمینان حاصل کنند. «سونی» می‌خواهد در صنعت گیمینگ چاپک و سازگار باقی بماند و همچنان بر ارائه بهترین تجربه‌های ممکن بازی در حال حاضر و آینده تمرکز داشته باشد.

اخراج کارمند از پلی استیشن

شرکت Sony اخیراً اعلام کرد که در حال آزمایش سازگاری پلتفرم PSVR2 روی کامپیوتر شخصی (PC) است تا کتابخانه بازی‌های «واقعیت مجازی» را گسترش دهد. گفتنی است این سخت‌افزار می‌تواند با آن‌ها در تلاشی برای معکوس کردن شانس خود استفاده شود. همچنین انتظار می‌رود فروش کنسول PS5 در سال آینده کاهش یابد، چراکه سونی عناوین انحصاری کم‌تری را در سال‌های پیش‌رو روانه بازار می‌کند.

از سال ۲۰۲۳، شرکت‌های بزرگ صنعت گیمینگ مانند «آمازون» (Amazon)، «مایکروسافت» (Microsoft)، «رایوت گیمز» (Riot Games) و «امبریسر» (Embracer) نیروی کار خود را در این صنعت کاهش داده‌اند. استودیوهای کوچک‌تر از جمله «سوپرمسیو گیمز» (Supermassive Games) به‌تازگی به کاهش نیروی کار خود روی آوردند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.