فعال کردن بلوتوث در ویندوز ۱۰

2020 9 bluetooth logo 638c63efa47b77ff69fc39c7

درحال‌حاضر انواع دستگاه‌های اطراف ما امکان اتصال بی‌سیم و ازطریق بلوتوث به یکدیگر را دارند. اتصال بی‌سیم به‌خصوص برای نقل‌وانتقال دیتا، مثلاً صدا، بین دو دستگاه یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های مورد استفاده کاربران است.

شما می‌توانید انواع دستگاه از کنترلر Switch Pro نینتندو گرفته تا ایرپاد اپل، موس‌های بی‌سیم و انواع کیبورد را ازطریق اتصال بلوتوث به دستگاه خود وصل کنید و از شر سیم‌های دست‌وپاگیر راحت شوید.

برای مثال، بعد از خرید یکی از بهترین هدفون های بی سیم بازار، نیاز دارید آن را به‌وسیله بلوتوث به لپ‌تاپ وصل کنید و به تماشای فیلم یا بازی یا گوش‌کردن موسیقی بپردازید. اما، مسئله این است که نمی‌دانید بلوتوث ویندوز ۱۰ را چطور روشن کنید تا اتصال بین دو دستگاه برقرار شود. در این مقاله با زومیت همراه باشید.

فعال کردن بلوتوث لپ تاپ در ویندوز ۱۰

برای روشن کردن بلوتوث در ویندوز ۱۰ ابتدا باید درایور آن را روی سیستم نصب کنید یا از نصب بودن آن روی سیستم اطمینان حاصل کنید و بدانید که ویندوز قطعه بلوتوث را شناخته و این ویژگی آماده به کار است.

برای اطمینان از عملکرد آن می‌توانید وارد Device Manger ویندوز شوید و در بخش Bluetooth درایور آن را بررسی کنید. همچنین، اگر می‌خواهید از به‌روز بودن درایورهای قطعات مطمئن شوید به‌راحتی می‌توانید با کمک بهترین نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز تنها با چند کلیک در سریع‌ترین حالت درایورهای ویندوز را به روزرسانی کنید. علاوه‌براین، برخی از بهترین برنامه های بهینه سازی ویندوز نیز، امکان به‌روزرسانی درایورها را فراهم می‌کنند.

وقتی از شناسایی قطعه بلوتوث و به‌روز بودن درایور آن اطمینان حاصل کردید، اکنون می‌توانید با یکی از دو روش زیر بلوتوث را روی ویندوز ۱۰ روشن کنید.

روش اول

سریع‌ترین و ساده‌ترین روش روشن کردن بلوتوث در ویندوز ۱۰ استفاده از بخش Action Center ویندوز است. برای دسترسی به آن از در گوشه سمت راست نوار وظیفه (Taskbar) روی آیکون حبابی بزنید. تا Action Center باز شود. در این بخش می‌توانید اعلان‌های سیستم را نیز مشاهده کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.