فعالیت در رسانه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال در ایالات فلوریدا ممنوع شد

11fba028bdce691111ac3b74a5e6f895

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا لایحه ای را امضا کرد که فعالیت در رسانه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال در ایالات فلوریدا را کاملا ممنوع کرد.

روز دوشنبه، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، لایحه ای را امضا کرد که فعالیت در رسانه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال رابه‌طور کامل ممنوع کرد، همچنین مشخص شد که دسترسی افراد ۱۴ و ۱۵ ساله به این پلتفرم‌ها نیز تحت شرط رضایت والدین امکان‌پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم ؟ آموزش پیدا کردن موزیک‌های ترند

به گزارش «رویترز»، این اقدام در پی تقاضایی زیادی که از سوی رسانه‌های اجتماعی انجام شده، صورت گرفته است. بر این اساس حساب‌های افراد زیر ۱۴ سال، و همچنین افراد زیر ۱۶ سالی که مجوز والدین را ندارند، حذف می‌شوند. برای اطمینان از اجرای این ماده، رسانه‌های اجتماعی می‌بایست از سامانه اعتبارسنجی شخص ثالث استفاده نمایند. این قانون از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۵ به اجرا در می‌آید.

طرفداران این قانون معتقدند که تصویب این لایحه می‌تواند تأثیرات منفی رسانه‌های اجتماعی از جمله اضطراب، افسردگی، و مشکلات روانی دیگر را بر روحیه و روان کودکان را کاهش دهد.

در مقابل، منتقدان این قانون، آن را به عنوان یک تخلف از الحاقیه اول قانون اساسی ایالات متحده معرفی می‌کنند و تأکید دارند که تصمیم درباره حضور آنلاین فرزندان باید به عهده والدین بوده و نه دولت.

شرکت «متا»، مادرشرکت‌هایی همچون «فیسبوک» و «اینستاگرام»، به‌اعتراض به این لایحه اعلام و اظهار داشته است که قانون فلوریدا محدودیت‌هایی برای والدین ایجاد می‌کند. همچنین، با توجه به اینکه برای افراد ۱۴ و ۱۵ ساله برای داشتن حساب کاربری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیاز به ارائه اطلاعات از طریق شخص ثالث است، نگرانی‌هایی درباره نقض حریم خصوصی آنها وجود دارد.

براساس تحلیلی که به منظور پشتیبانی از قانونگذاری در فلوریدا انجام شده است، یوتا در ماه مارس ۲۰۲۳ اولین ایالتی بود که قوانینی را برای محدود کردن دسترسی کودکان به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اجرا کرد، و پس از آن آرکانزاس، لوئیزیانا، اوهایو، و تگزاس نیز موافقت‌نامه‌های مشابهی را تصویب کردند.

مقامات فلوریدا اعلام کرده‌اند که بسیاری از ایالت‌های دیگر آمریکا نیز در دستور کار دارند تا قوانین و مقرراتی مشابه برای محدود کردن دسترسی به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فعالیت در رسانه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.