فضانوردان ماموریت آکسیون معرفی شدند

سازمان فضایی ناسا افراد انتخاب شده به عنوان خدمه چهار نفره را برای سومین ماموریت Axiom تایید کرده است که قرار است  پیش  از ژانویه ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شود.

به گزارش سیناپرس، مایکل لوپز الگریا، فضانورد ارشد آکسیون (Axiom Space) و فضانورد سابق ناسا، قرار است فرماندهی این ماموریت خصوصی را بر عهده داشته باشد و  والتر ویلادی، سرهنگ نیروی هوایی ایتالیا، عضو دیگر این ماموریت خواهد بود. دو متخصص دیگر حاضر در این ماموریت آلپر گزراوچی از ترکیه و مارکوس فضانورد پروژه آژانس فضایی اروپا، هستند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این خدمه با فضاپیمای Crew Dragon که از موشک فالکون ۹ پرتاب می شود به ایستگاه فضایی بین المللی سفر خواهند کرد و پس از رسیدن به این ایستگاه، ۱۴ روز را در ایستگاه فضایی سپری خواهند کرد. ناسا امیدوار است که پرواز فضایی فوق، افق تجاری سفرهای فضایی را در آینده گسترش دهد. پیش بینی می شود این ماموریت ‌های فضانوردان خصوصی به ایستگاه فضایی به هموار کردن راه به سمت ایستگاه‌های فضایی تجاری به عنوان بخشی از تلاش‌های ناسا برای توسعه اکو سیستم ‌ها و بازار مداری پررونق در مدار پایین زمین کمک می ‌کند و ملت ‌ها، افراد بیشتری و فرصت ‌های بیشتری را در فضا از همیشه فراهم می ‌کند.

لوپز الگریا در این رابطه گفت: خدمه ماموریت آکسیون در حال تغییر الگوی نحوه دسترسی دولت ها و آژانس های فضایی و بهره مندی از مزایای ریزگرانش مدار در سراسر جهان هستند.

ناسا همچنین امیدوار است که ماموریت‌ های فضایی خصوصی به کاهش هزینه ‌ها برای تامین کردن بودجه برای ماموریت ماه آرتمیس آتی کمک کند.

به گزارش سیناپرس، هدف نهایی از طرح هایی از این دست، ایجاد یک بازار تجاری قوی در مدار پایینی زمین است که در آن ناسا یکی از مشتریان عمده برای صنایع خصوصی محسوب می شود. این استراتژی خدمات مورد نیاز دولت را با هزینه کمتر ارائه می دهد و آژانس های فضایی را قادر می سازد تا بر ماموریت های عمده مانند آرتمیس تمرکز کند.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: upi

نوشته فضانوردان ماموریت آکسیون معرفی شدند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.