فروش کارت گرافیک RTX 4070 Ti در صربستان با قیمت ۱۴۰۰ دلار

به گزارش wccftech در حالی که کارت گرافیک‌های انویدیا GeForce RTX 4070 Ti تا هفته اول ژانویه (اواسط دی ماه) عرضه نمی‌شوند، اما یک فروشگاه قطعات سخت افزاری در کشور صربستان در حال این کارت گرافیک به مشتریان خود است! کارت گرافیک عرضه شده توسط این خرده‌فروش خاص صرب، نسخه گیگابایت GeForce RTX 4070 Ti Gaming است که با سه فن عرضه می‌شود و قیمت بالایی هم خواهد داشت.

این کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4070 Ti دارای قیمت ۱۷۲۲۲۹ RSD است که شامل مالیات بر ارزش افزوده می‌شود و همین موضوع قیمت نهایی آن را به حدود ۱۵۵۰ دلار آمریکا تبدیل می‌کند. این خرده‌فروش به کاربرانی که به صورت نقدی خرید می‌کنند تخفیف ۱۰ درصدی می‌دهد و قیمت آن به ۱۴۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

وجود دلال‌ها و گمرکی بالا دلیل قیمت نجومی کارت گرافیک RTX 4070 Ti

با این حال این قیمت، بسیار بالاتر از قیمت‌های رسمی اعلام شده است، اما یک Redditor صرب دلیل این قیمت بالا را توضیح می‌دهد. ظاهرا بازار سخت افزار صربستان دارای دو بخش بازرگانان و گمرکات حریص است که عوارض و مالیات‌های زیادی را بر محصولات فناوری اعمال می‌کنند. همچنین گفته شده است که RTX 4080 با قیمت ۱۷۰۰ دلار آمریکا (+ ۵۰۰ دلار آمریکا در مقابل MSRP) به فروش می‌رسد در حالی که RTX 4090 با حداقل قیمت ۲۵۰۰ دلار آمریکا (+۹۰۰ دلار آمریکا در مقابل MSRP) به فروش می‌سد.

rtx 4070

اما صربستان تنها جایی نیست که انویدیا GeForce RTX 4070 Ti در آن به فروش می رسد. کارت‌های گرافیک MSI GeForce RTX 4070 Ti Gaming X Trio نیز در فروشگاه‌های کاستاریکا موجود است که در تاریخ عرضه آماده فروش هستند. گفته می‌شود که کارت‌های گرافیکی برای پیش‌سفارش آماده هستند، اما در حال حاضر خبری در مورد قیمت آن وجود ندارد، اما کاربران انتظار دارند که این کارت‌ها نیز بالاتر از MSRP باشند.

مشخصات رسمی انویدیا GeForce RTX 4070 Ti 12 GB

انویدیا GeForce RTX 4070 Ti از پیکربندی پردازنده گرافیکی “Ada Lovelace” AD104-400 با ۷۶۸۰ هسته یا ۶۰ SM فعال استفاده می‌کند. این پردازنده گرافیکی دارای ۴۸ مگابایت حافظه نهان L2 خواهد بود و دارای یک رابط باس ۱۹۲ بیتی است، به همین دلیل است که تا ۱۲ گیگابایت ظرفیت GDDR6X را دریافت می‌کنیم. گفته می‌شود این حافظه با سرعت ۲۱ گیگابیت بر ثانیه برای پهنای باند حافظه ۵۰۴ گیگابایت بر ثانیه کار می‌کند. همچنین گفته شده که این کارت در کلاک بوست می‌تواند به سرعت ۲۶۱۰ مگاهرتز برسد، اما فرکانس اوج بالاتر خواهد بود.

برای قدرت، مصرف انرژی آن اکنون روی ۲۸۵ وات تنظیم شده است که در مقایسه با مدل ۱۰ گیگابایتی RTX 3080 کاهش ۳۵ واتی و نسبت به RTX 3070 Ti کاهش ۵ واتی داشته است. انتظار می‌رود که کارت گرافیک جدید عملکرد بهتری نسبت به RTX 3080 ارائه دهد، اما با توجه به کاهش مشخصات ۴۰۸۰ ۱۶ گیگابایتی، فاصله زیادی بین هر دو مدل در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد وجود خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.