فروش فسیل های خاص و ۱۹۰ میلیون ساله در حراج ساتبی

طی ماه جاری میلادی در حراجی ساتبی در نیویورک، اسکلت های فسیل شده ما قبل تاریخ یک پترانودون پرنده و یک خزنده دریایی پلسیوسور، که گمان می رود الهام بخش افسانه هیولای دریاچه دریا باشد، به فروش می رسد.

به گزارش سیناپرس، مجموعه حراجی مشهور ساتبی که معمولا اقلام غیرمعمول را به حراج می گذارد، روز سه‌ شنبه اعلام کرد: دو فسیل خاص با نام‌ های «هوروس» و «نسی» را که قدمت آن ‌ها  به ۱۹۰ میلیون سال پیش می‌رسد  به عنوان بخشی از حراج تاریخ ملی خود به فروش خواهد رساند.

بر این اساس گفته می شود یک نمایشگاه عمومی از اسکلت های فسیلی در تاریخ ۲۰  جولای و قبل از حراج اصلی در ۲۶ جولای برگزار خواهد شد.

سخنگوی این مجموعه اعلام کرد: دو فسیل فوق الذکر به عنوان  یکی از بزرگترین و ترسناک ترین گونه های پرنده ای که تاکنون روی زمین وجود داشت با ارزش تخمینی ۴ تا ۶ میلیون دلار به فروش خواهد رسید. این پرنده شکارچی ماقبل تاریخی با طول بالهای ۷ متری مربوط به اواخر دوره کرتاسه در سال ۲۰۰۲ کشف شد. این فسیل در لایه های رسوبی بستر دریا در جایی که زمانی دریای داخلی غربی که قاره آمریکای شمالی را تقسیم می کرد، دفن شده بود.

فسیل دیگر که نسی نام دارد یک  پلسیوسار از دوره ژوراسیک تحتانی محسوب می شود که بهترین نمونه حفظ شده موجود در بازار به شمار رفته و با ارزشی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار  قیمت گذاری شده است.

 اعتقاد بر این است که افسانه هیولای دریاچه با گردن بلند، سر کوچک از این دایناسور الهام گرفته شده است.به گزارش سیناپرس، در نوامبر سال گذشته، خانه حراج کریستی فروش یک اسکلت تی رکس را لغو کرد، زیرا دیرینه شناس نگرانی هایی را مطرح کرد که استخوان های این موجود متعلق به دایناسور دیگری است.

بررسی های انجام شده نشان می دهد موارد فوق اولین فسیل‌هایی نیستند که به حراج گذاشته می‌شوند و پیش از این یک اسکلت Gorgosaurus در ماه جولای فروخته شد و اولین جمجمه یک تیراناسور نیز از نوع Tyrannosaurus rex در دسامبر سال پیش فروخته شده و یک تیراناسور رکس دیگر نیز به نام سو در سال ۱۹۹۷ میلادی به فروش رفته بود.

به گزارش سیناپرس،پیش بینی می شود موزه ها، مجموعه داران خصوصی و کلکسیونرهای ثروتمند از جمله خریداران احتمالی این فسیل ها باشند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: upi

نوشته فروش فسیل های خاص و ۱۹۰ میلیون ساله در حراج ساتبی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.