فرمان اختصاصی گرن توریسمو برای سال ۲۰۲۴ معرفی شد

فاناتک (Fanatec) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده فرمان شبیه‌ساز تنوع محصولات مجهز به فناوری اتصال مستقیم یا (Direct drive) را عمیق‌تر کرده و حالا محصول ۲۰۲۳ خود را با فرمان جدید شبیه‌ساز گرن توریسمو هماهنگ کرده است؛ ترکیبی که شاید حتی بیشتر از نیاز هم باشد. چند سالی است که محصول سی‌اس‌ال دی‌دی تبدیل به توصیه‌ای رایج برای راه‌اندازی سیم‌کارت‌های مسابقه‌ای که برای مدت طولانی دوام داشته باشد، شده است. درباره بسته جی‌تی دی دی پرو ( GT DD Pro) اما قیمت پایه، فرمان اختصاصی و مجموعه‌ پدال‌های سی‌اس‌ال با قیمت ۶۹۹ دلار، کمی گران‌تر از راه‌حل‌های مخصوص رایانه‌های شخصی  بود، اما فرمانی که با برند گرن توریسمو به طور مستقیم طراحی شده بود و بسته نرم افزاری همه چیز لازم را در اختیار مسابقه دهنده‌ها در سراسر پلت‌فرم‌ها قرار می‌داد، قابل چشم‌پوشی نیست. با این حال، اگر جی‌تی دی‌دی پرو برای شما به اندازه کافی رده بالا نبود، از محصول جدید فاناتک خوشتان می‌آید.

<!–

–>


مطلب پیشنهادی:راهنمای جامع دانلود بازی پلی استیشن ۵ با موبایلکه بر خلاف انتظارتان غیرممکن نیست!
راهنمای جامع دانلود بازی پلی استیشن ۵ با موبایلراهنمای جامع دانلود بازی پلی استیشن ۵ با موبایل

فهرست محتوا
نمایش
فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴

کیت جدید گرن توریسمو دی‌دی اکستریم (GT DD Extreme) فرمان جدید و بزرگتری را با صفحه نمایش OLED با پایه جدید کلاب‌اسپرت دی‌دی پلاس (clubsport DD+ 0) همراه می‌کند. کلاب‌اسپرت پلاس با حداکثر گشتاور ۱۵ نیوتن متر، دقیقاً سه برابر قدرتمندتر از کیت ۶۹۹ دلاری فوق الذکر است. البته با قیمت چشمگیر ۱۲۹۹ دلار « بدون شامل شدن پدال» باز هم تقریبا دو برابر گرانتر است. این بسته نوعی تجهیزات است که همه به آن نیاز ندارند، اما برای کسانی که در این حوزه جدیت دارند، نوید تجربه‌ای را می‌دهد که فقط چند گزینه جایگزین می‌توانند با آن مطابقت داشته باشند.

فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴

رعایت اصول اولیه برای هماهنگی با گرن توریسمو

محصولات اخیر فاناتک این روزها کمی گیج‌کننده شده و کیت جی‌تی دی‌دی اکستریم جای عجیبی را در بین این محصولات اشغال کرده است. همه چیزهایی که این شرکت در حال حاضر به فروش می‌رساند، دایرکت درایو است، بنابراین در پایین ترین سطح سی‌اس‌ال دی‌دی با موتور براشلس ۵ نیتون‌متری وجود دارد که می‌توان آن را با فرمان و پدال‌های سطح پایه با قیمت ۳۹۹ دلار تهیه کرد. البته «کیت تقویت کننده اختیاری» حداکثر خروجی را به ۸ نیوتن متر با ۱۰۰ دلار دیگر افزایش می‌دهد. نکته اینجاست که این بسته‌ها به طور انحصاری از رایانه‌های شخصی پشتیبانی می‌کنند. تا به حال، برای به دست آوردن چیزی که روی پلی استیشن هم کار می‌کرد، باید سراغ کیت جی‌تی دی‌دی پرو را که شامل پدال هم می‌شود با قیمت ۶۹۹ دلار رفت. پس از آن پایه‌های با قیمت ۸۰۰ دلار به نام کلاب‌اسپرت دی‌دی در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند که توان آن به ۱۲ نیوتن‌متر افزایش یافته و چند قابلیت جدید را هم با خود همراه کرده، اما حقیقتن بیشتر برای کاربران کامپیوترهای شخصی هدف‌گذاری شده است. بنابراین جی‌تی دی‌دی اکستریم را می‌توان به عنوان بهترین گزینه برای کسانی دانست که گرن توریسمو ۷ را در اولویت خود قرار داده‌اند. البته کماکان همچون تمام مجموعه‌های فرمان و پدال در دنیا امکان استفاده از آن در پی‌سی هم وجود دارد. اما درباره محصولات فاناتک لازم هست به این نکته اشاره کنیم که برای پشتیبانی آنها از ایکس‌باکس هم فقط لازم است که فرمان مناسب با این کنسول را به پایه‌های ۵، ۸، ۱۲ یا ۱۵ نیوتن‌متری متصل کنید. امکان سفارش‌گذاری برای خرید بسته جی‌تی‌ دی‌دی اکستریم از ۹ فوریه با قیمت ۱۲۹۹ دلار به واسطه وب‌سایت فاناتک برقرار شده است.

فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴

پشت فرمان جی تی دی دی اکستریم

براساس تجربه‌های قبلی حتی گزینه اخیر لاجیتک یعنی جی پرو هم نمی‌تواند واکنش سریعی را همچون محصولات فاناتک ارائه کند و درباره نسخه اکستریم باید اعتراف کرد که این مجموعه عواملی را که برای راضی نگه داشتن و راحت کردن خیال از بابت آینده را فراهم می‌کند. برای شروع می‌توان به توان بالایی اشاره کرده که باور خیلی‌ها ۱۰ نیوتن‌متر هم کفایت می‌کند ولی پتانسیل ارائه توان بیشتر در این فرمان باعث شده که دقت بسیار بالاتری را در توان‌های پایین‌تر نیز ارائه کند. در واقع فرمان دقیق، بدون اصطکاک و سنگین حس می‌شود و بازخورد با شدت و دقت زیاد منتقل می‌شود. بنابراین حداقل در زمان عرضه این نسخه را می‌توان نمونه‌ای با شدت بیشتری در دریافت بازخوردها دانست. برای مثال اکستریم در حال حاضر از منوی تنظیمات ورودی نسخه دی‌دی پرو استفاده می‌کند. اما براساس ادعای فاناتک تیم توسعه دهنده گران‌توریسمو ۷ در هفته‌های آتی بهینه‌سازی لازم برای هماهنگی کامل با این سخت‌افزار جدید و مجموعه ویژگی‌های افزوده آن انجام خواهند داد. که البته این به‌روزرسانی باید شامل تغییرات زیادی باشد. بخشی از این تغییرات باید شامل هافتیک جدید فول فورس فاناتک باشد. چیزی مشابه فناوری تروفورس «TrueForce» لاجیتک، به شکل ارتعاشات با فرکانس بالا در ۱۶۰۰۰ هرتز که قصد دارد بازخوردهایی فراتر از تجربه فعلی و با پویایی بیشتر را منتقل کند. اگر به لبه‌ها و تغییرات در سطح جاده یا حس خط رانندگی فکر کنید، متوجه منظور ما می‌شوید. متأسفانه، چیز زیادی نمی‌توانیم در مورد آن بگوییم، زیرا هنوز در GT7 یا هیچ بازی دیگری وجود ندارد. به این ترتیب پایه‌های جدید فاناتک در زمان عرضه از قابلیتی بهره‌مند هستند که توسط توسعه‌دهنده هیچ شبیه‌سازی تا به امروز مورد استفاده قرار نگرفته است. امیدواریم روند پشتیبانی از فول فورس چیزی شبیه تروفروس نباشد.


مطلب پیشنهادی:کوییز ۲۹ ویجیاتو؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)یور فرندلی نیبرهود اسپایدرمن!
کوییز ۲۹ ویجیاتو؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)کوییز ۲۹ ویجیاتو؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)

فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴

نقاط ضعف و قدرت

اغلب مواردی که در پایه سی‌اس‌ال دی‌دی مورد پستند قرار گرفته بود در این نسخه نیز تکرار شده است. بدنه خود پایه از برجستگی‌هایی تشکیل شده که به عنوان یک هیت سینک طبیعی عمل می‌کنند. در قسمت پایین، این برآمدگی‌ها به طور یکپارچه به ریل‌هایی تبدیل شده که می‌توان مهره‌های تایپ تی را به صورت کشویی در آنها قرار داد. از آنجایی که این مهره‌ها را می توان در هر نقطه در امتداد ریل ها قرار داد، شما حداکثر آزادی را دارید که پایه این فرمان را روی شاسی صندلی نصب کنید. فرمان ۳۰۰ میلی‌متری، منحصر به فرد جی‌تی دی‌دی اکستریم نیز در مجموعه خوب ارزیابی می‌شود. وقتی برای اولین بار آن را در دست می‌گیرید به طرز تکان دهنده‌ای سبک است، اما به نظر نمی‌رسد که این سبکی به قیمت کاهش کیفیت ساخت تمام شده باشد. البته ممکن است به خاطر حجم بالای استفاده از پلاستیک مورد شماتت قرار بگیرد، اما از نظر کاربردی می‌توان ادعا کرد که فرمان‌ شبیه‌سازها همیشه لازم است که برای کار کردن با منوها در داخل و خارج از پیست مناسب‌سازی شده باشد و درباره جی‌تی‌ دی‌دی اکستریم این طراحی با درنظر گرفتن حداقل پنج وروردی جهت‌دار تمام عملیات‌ها را با دقت و سرعت اطمینان‌بخشی انجام می‌دهد.

فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴

درباره پدل شیتفرهای مغناطیسی اما می‌توان ادعا کرد که گزینه‌هایی با کیفیت بالاتر نیز توسط خود فاناتک تولید شده و بیشتر حس مکانیکی را منتقل می‌کنند تا امکان تغییر سریع ضربه‌ای که مانع از تغییر حالت گیربکس نشود. علاوه‌بر فول‌فورس یک ویژگی دیگر نیز در این فرمان وجود دارد که گرن‌توریسمو ۷ هنوز نمی‌تواند از آن به طور کامل پشتیبانی کند. منظور صفحه نمایش ۲.۷ اینچی او‌ال‌ای‌دی است که نسبت به صفحه نمایش یک اینچی نسخه جی‌تی دی‌دی پرو این پیشرفت به حساب می‌آید اما پشتیبانی از حالت تله‌متری هوشمند فاناتک در این شبیه‌ساز به طور کامل انجام نشده است. این بخش از فرمان را می‌توان از طریق نرم‌افزار فانالب تغییر داد که البته پس از گذر کردن از رابط کاربری گیج کننده آن و سر درآوردن از نتیجه تغییرات صرفا می‌توانید از آن در شبیه‌سازهای فوق تخصصی همچون آی‌ریسینگ و استوکورسا اطلاعات آن بازخوانی می‌شود. در این دو شبیه‌ساز بسیاری از اطلاعات همچون سرعت، حالت دنده، دور موتور، حجم سوخت باقی مانده و فاصله زمانی با خودروهای جلو و عقب به نمایش گذاشته می‌شود، البته اگر شبیه‌ساز مورد نظر امکان ارائه این اطلاعات را داشته باشد. بنابراین در شرایط فعلی در شبیه‌ساز گرن توریسمو ۷ تنها اطلاعاتی که از این نمایشگر دریافت می‌کنید سرعت سنج و نشان دادن تغییر دنده «فقط در زمان اعمال آن» است. این صفحه نمایش پتانسیل زیادی دارد و حداقل باید پذیرفت که فاناتک نباید این ویژگی را به عنوان یک قابلیتی کاربردی تبلیغ کند، اگر صادق باشیم کاربر اصلی این مجموعه را اکثرا پلیرهای گرن توریسمو تشکیل می‌دهند.

فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴

مقایسه با رقبا

تنوع در فناوری دایرکت درایو «direct drive» بسیار بالا رفته و به این ترتیب امروز می‌توانید گزینه‌هایی رایج شده از برندهای فاناتک، لاجیتک و تراستمستر به عنوان کهنه‌کارهای این حوزه و همچنین شرکت‌های تازه‌کاری همچون موزا و سیمی‌کیوب را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب برای کنسول‌ها هستید، هنوز تنوع بسیار محدود است. به عنوان مثال تراستمستر تی۸۱۸ فقط برای استفاده در کامپیوترهای شخصی درنظر گرفته شده است. به این ترتیب نزدیک‌ترین رقیب جی‌تی‌ دی‌دی پرو را می‌توان لاجیتک جی پرو دانست که با توان ۱۱ نیوتن‌متری قیمت ۹۹۹ دلاری برای آن درنظر گرفته شده و البته علاوه‌بر ارائه توان پایین‌تر تنوع بسیار کمتری را هم برای تعویض فرمان، پدال و شیفتر دنده ارائه می‌کند. هر دو قطعه سخت افزاری را می‌توان سطح عالی دانست. اما با انتخاب جی‌پرو لاجیتک از اکوسیستم گسترده لوازم جانبی فاناتک را برای حفظ سرمایه از دست می‌دهید و در نهایت محصولی را در اختیار خواهید داشت که به طور کلی کمتر هوشمندانه طراحی شده است، حتی اگر خوش ساختی آن را درنظر بگیریم. در واقع ۳۰۰ دلار پس انداز شده را نمی‌توان سرمایه‌گذاری ارزشمندی دانست.

فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴

ارزشگذاری و جایگاه در بین هوادارن گرن توریسمو

طبیعی است که مشتریان جی‌تی‌ دی‌دی اکستریم افرادی هستند که پشتیبانی از پلی استیشن از درجه اهمیت بالایی برای آنها برخورد است. در غیر این صورت گزینه‌های دیگری از فاناتک که قیمت پایین‌تری هم دارند وجود دارد. برای افرادی که در این حوزه تخصص پیدا کرده‌اند و مشتاق دریافت گشتاور با عددی بیشتر از سایر رقبا در شبیه‌ساز گرن توریسمو ۷ هستند این گزینه شایستگی لازم را برای این جایگاه دارد. اما واقعیت این است که بسته جی‌تی‌ دی‌دی پرو با کیت تقویت کننده ۸ نیوتن‌متری که پدال‌های سطح سی‌اس‌ال و گیره رو میزی را هم علاوه بر پایه دایرکت درایو و فرمان گرن توریسمو شامل می‌شود، برای افراد بیشتری قابل پیشنهاد است. درنظر داشته باشید که دو ویژگی افزوده این بسته یعنی صفحه نمایش OLED و فناوری فول‌فورس هنوز امکان استفاده در شبیه‌ساز موردنظر را ندارد. شاید بهتر بود که فاناتک قبل از عرضه این محصول کمی صبر کند تا پچ هماهنگ کننده با فرمان برای این محصول عرضه می‌شود. اما در حال حاضر به عنوان سفارش دهنده این محصول شانس کمی برای پرداخت ۱۲۹۹ دلار برای بسته اکستریم می‌بینیم. اما در هرصورت پس از پرداخت این رقم محصولی را خواهید داشت که قوی‌ترین رقیب در بازار به حساب می‌آید. فاناتک محصولی ساخته که ۹۰ درصد از نیازها و انتظارات را برآورده می‌کند و البته قیمت فضایی هم ندارد. البته کماکان عرضه این محصول باعث نشده که وجود بسته جی‌تی دی‌دی پرو در بازار سخت شود. حتی اگر در رقابت‌های آنلاین بین‌المللی سری گرن توریسمو شرکت می‌کنید هم حفظ نسخه‌های ۸ نیوتن‌متری فاصله زیادی از شما با رقبایتان ایجاد نمی‌کند. اما اگر چنین فردی هستید و قصد خرید این کیت را دارید، قضاوت شما برای انتخاب این محصول کاملا منطقی است.

فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴فرمان گرن توریسمو ۲۰۲۴

بیشتر بخوانید:


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ سونیبهترین تلویزیون‌های گیمینگ سونی
راهنمای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ سونیراهنمای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ سونی

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.