فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: سال گذشته سطح کشت گیاهان دارویی در دیمزارهای استان فارس بالغ بر ۲۲ هزار هکتار بود که ۵۰ درصد مجموع کشت در دیمزارهای سطح کشور را به خود اختصاص داد و در این زمینه حائز رتبه اول کشور شدیم.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور اظهار داشت: استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

دهقان پور تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان های مجری طرح جهش تولید در دیمزارها را به خود اختصاص داده است.

نوشته فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.