عملکرد پردازنده‌های نسل جدید اینتل در ویندوز ۱۰ افت پیدا می‌کند

2019 11 ca8a2fa5 1c31 4a57 8f1a 742ea09abfa7 638bacd3c72fa9778ae0a989

اینتل با پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدر لیک برای اولین‌بار از معماری ترکیبی x86 استفاده کرد. پردازنده‌های اینتل قبلاً هسته‌های تماماً یکسان داشتند؛ اما از نسل ۱۲ به‌بعد سراغ ترکیبی از هسته‌های پرقدرت و کم‌مصرف رفتند. اینتل در قطعات غیراصلی پردازنده‌های نسل ۱۲ خود که اصطلاحاً Uncore نامیده می‌شوند، تغییراتی نیز اعمال کرد.

ظاهراً یکی از همین تغییرات باعث شده است که شماری از پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری ترکیبی اینتل در ویندوز عملکرد مناسبی از خود نشان ندهند. در برخی نمونه‌ها، مشکل به تأخیر در عملکرد نیز رسیده است.

نشریه‌ی نئووین به‌نقل از کانال یوتیوب Tech YES City می‌نویسد که مشکل اصلی به درایور ورودی/خروجی (I/O) بخش System Agent (یکی از قطعات Uncore) در پردازنده‌های اینتل ربط دارد. این بخش در پردازنده‌های نسل ۱۲ و ۱۳ اینتل به خارج از واحد CPU منتقل شده است.

Tech YES City با انجام آزمون تأخیر روی پردازنده‌های اینتل متوجه شد که مشکل یادشده بیشتر در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ دیده می‌شود. این مشکل در ویندوز ۱۱ نیز دیده شده است؛ اما به‌صورت محدودتر.

ظاهراً اینتل با همکاری مایکروسافت سیستم Thread Director پردازنده‌های ترکیبی‌اش را بهینه کرده است تا مشکل حل شود؛ اما مشکل کندی پردازنده‌های اینتل کاملاً برطرف نشده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.