عملکرد بهتر آیفون ۱۵ پرو مکس از گلکسی اس ۲۴ اولترا در تست سقوط

عملکرد بهتر آیفون 15 پرو مکس در تست های سقوط از گلکسی S24 Ultra

گلکسی S24 Ultra و آیفون ۱۵ پرو مکس دو پرچم‌دار مطرح این روزهای دنیای گوشی‌های همراه هستند که مقایسه‌های زیادی بین این دو گوشی صورت می‌گیرد. به تازگی یک کاربر یوتیوب عملکرد این دو دستگاه را در تست سقوط بررسی کرده است.

سامسونگ گلکسی S24 Ultra و آیفون ۱۵ پرو مکس اپل تنها دو گوشی مجهز به بدنه تیتانیومی در بازار هستند. با تست دوام شدیدی که توسط یکی از کاربران معروف یوتیوب، بر روی هر دو گوشی انجام داد، S24 Ultera دوام خوبی از خود نشان داد، اما آیفون ۱۵ پرو مکس بدون آسیب ظاهر نشد.

اکنون یکی دیگر از کاربران یوتیوب، PhoneBuff، دو پرچم‌دار غول‌های فناوری کره جنوبی و کوپرتینویی را در یک تست سقوط جامع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی S24 با آیفون ۱۵ ؛ رقابت جذاب دو رقیب قدرتمند

تست سقوط سامسونگ S24 Ultra در مقابل آیفون ۱۵ پرو مکس

PhoneBuff در ماه اکتبر سال گذشته نیز تست سقوط دیگری انجام داد و آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S23 Ultra را درون رینگ انداخت. این آزمون سخت دارای چهار مرحله است. قبل از شروع، باید به این موضوع اشاره کنیم که آخرین نسل گلکسی یعنی S24 Ultra دارای قاب تیتانیومی و محافظ گوریلا است تا بهبود قابل توجهی در دوام نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

اولین مرحله‌ی آزمون سقوط با افتادن گلکسی S24 Ultra و آیفون ۱۵ پرو مکس به روی پشت خود شروع شد. پنل پشتی شیشه‌ای هر دو گوشی شکسته شد اما آسیب دیدگی در S24 Ultra بیشتر به نظر آمد. لنزهای دوربین نیز به دلیل آزمون آسیب دیدند. حتی محافظ گوریلا هم هیچ تفاوتی برای دستگاه نداشت. یوتیوبر آیفون ۱۵ پرو مکس را برنده‌ی این مرحله اعلام کرد.

در دور دوم، هر دو گوشی از گوشه رها می‌شوند تا فریم‌های تیتانیومی مورد آزمایش قرار گیرند. هر دو دستگاه دچار فرورفتگی‌های جزئی شدند، اما آیفون نیز شروع به از دست دادن چند تکه شیشه کرد. این دور با تساوی به پایان رسید.

سامسونگ در سال جاری یک صفحه نمایش تخت با محافظ گوریلا برای گلکسی S24 Ultra استفاده کرد. با این حال، هنگامی که این گوشی از سمت صفحه نمایش‌ خود بر روی یک کف بتنی صاف افتاد، این محافظ نتوانست کمکی به آن بکند. در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس، با توجه به ترک خوردگی‌های صفحه نمایش، S24 Ultra آسیب بیشتری را متحمل شد. همچنین عملکرد دوربین سلفی و اسکنر اثر انگشت در پرچمدار سامسونگ دچار ایراد شد. در آیفون، همه چیز به طور معمول کار می‌کرد. از این رو، دستگاه اپل در اینجا برنده شد.

در نهایت با رسیدن به مرحله چهارم و نهایی، تست سقوط گلکسی S24 Ultra و آیفون ۱۵ پرو مکس بارها و بارها از سمت صفحه‌ی نمایش بر روی یک سطح فلزی و آن هم از ارتفاعات بالاتری نسبت به مراحل قبلی رها شدند.

آیفون با برداشتن یک خط عمودی در رها شدن دوم شروع به آسیب دیدگی کرد و با هفتمین رها شدن، صفحه نمایش دستگاه کاملا سفید شد. گلکسی S24 Ultra نیز تنها با یک بار رها شدن بیشتر شاهد مشکلات خاص خود شد. با این حال، این صفحه‌ی نمایش هنوز هم کاملاً قابل استفاده بود و این کاربر یوتیوب، S24 Ultra را برنده‌ی این مرحله اعلام کرد.

PhoneBuff در این تست سقوط امتیاز کلی ۳۷ را به گلکسی اس ۲۴ اولترا داد. آیفون ۱۵ پرو مکس با ۳۶ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت. آیفون ۱۵ پرو مکس در سه دور اول امتیاز ۱۰ از ۱۰ را کسب کرد. فقط در دور چهارم و آخر شکست خورد.

از این رو، به نظر این منبع خبری پرچمدار اپل به طور قابل توجهی بهتر از S24 Ultra عمل کرده است. چراکه در دنیای واقعی، شما هرگز ۱۰ بار پشت سر هم گوشی خود را روی یک سطح فلزی نمی‌اندازید.

بیشتر بخوانید:

گلکسی اس ۲۴ اولترا یا آیفون ۱۵ پرو مکس، ترجیح شما کدام است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.