علت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ + راه حل

a person working with a laptop touchpad 65809a3ceb3279f2c061ff39

روی نام ماوس راست‌کلیک کنید و پس از انتخاب گزینه‌ی Disable device، مجدداً فعالسازی را انجام دهید. در مرحله‌ی بعد Update driver و سپس برای جستجوی خودکار درایور، Search automatically for updated driver را انتخاب کنید. اگر جستجوی خودکار، ابزار جدیدی برای نصب پیدا نکرد، با بازدید از وب‌سایت سازنده‌ی لپ‌تاپ می‌توانید آخرین به‌روزرسانی را بیابید. اگر مشکل از درایور باشد، پس از آپدیت درایور، تاچ‌پد لپ‌تاپ به حالت اولیه باز خواهد گشت.

بررسی تنظیمات تاچ‌پد در بایوس

بایوس کامپیوتر، تنظیمات مختلفی را مستقل از سیستم‌عامل کنترل می‌کند و این احتمال وجود دارد که تاچ‌پد در بخش تنظیمات بایوس به‌هرعلتی غیرفعال شده باشد؛ بنابراین، تنظیمات بایوس احتمال دیگری است که باید بررسی شود.

پس از ورود به تنظیمات بایوس، وارد Advanced شوید و به دنبال گزینه‌ای به نام Touchpad، Trackpad، Internal Pointing Device یا موارد مشابه باشید. اگر متوجه شدید که گزینه‌ی مذکور غیر فعال است، فعالسازی را انجام دهید و ببینید مشکل رفع می‌شود یا خیر.

غیر فعالسازی Tablet PC Services

لپ‌تاپ‌هایی که دارای صفحه‌نمایش لمسی هستند، از سرویس پس‌زمینه‌ی ویژه‌ای موسوم‌به Tablet PC Input Service بهره می‌برند که وظیفه‌ی کنترل عملکرد لمسی و غیر فعال‌کردن صفحه لمسی در حالت تبلت را به‌عهده دارد. البته احتمال کمی وجود دارد که این ویژگی در استفاده‌ی معمولی با ترک پد تداخل ایجاد کند؛ بااین‌حال، بررسی کردن آن خالی از لطف نیست. برای انجام این کار، Services را در منوی Start تایپ کنید و به تنظیمات این بخش وارد شوید. در اینجا، روی Tablet PC Input Service راست‌کلیک کرده و Stop را بزنید.

جمع‌بندی

امیدواریم مشکل تاچ‌پد لپ‌تاپ را بتوانید با روش‌های موجود رفع کنید. بااین‌حال، اگر ماوس‌پد هنوز هم کار نمی‌کند، احتمالاً باید نگران مشکلات سخت‌افزای یا حتی فرسودگی تاچ‌پد باشید. البته در این شرایط نیز به‌احتمال زیاد می‌توان مشکل را رفع کرد؛ بااین‌حال، اگر تخصصی در این زمینه ندارید، بهتر است به تعمیرکار مراجعه کنید یا از شخصی کاربلد کمک بگیرید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.