علت برق داشتن بدنه یخچال چیست؟

5 amazing refrigerator handle for 2023 1689686635 65059ed7746b0421ae9b5c91

دوره زمانی (تغییرات فصلی)

در تابستان هوای خشک باعث به‌ وجود آمدن الکتریسیته ساکن می‌شود. اگر الکتریسیته ساکن یخچال شما فصلی باشد، افزایش رطوبت در خانه می‌تواند به برطرف کردن مشکل کمک کند. اگر در فصولی با رطوبت بالاتر الکتریسیته ساکن را تجربه می‌کنید، این موضوع ممکن است نشان‌دهنده مشکل دیگری باشد. شاید کفش یا لباس جریان الکتریسیته دارد و منجر به شوک‌های خفیف می‌شود.

یخچال و فریزرهای دارای تراشه‌های رایانه‌ای که فرایند تولید یخ را کنترل و تنظیمات یخ‌زدایی و کنترل دما را اجرا می‌کنند، نسبت به الکتریسیته ساکن حساس‌تر هستند. اگر قسمت یخ‌ساز این مدل‌ها به‌درستی وصل نشده باشند، می‌توانید شوکی را مانند الکتریسیته ساکن احساس کنید.

اگر سیم‌کشی یخ‌ساز یخچال فرسوده شده و دچار ساییدگی یا پوسیدگی باشد و با بدنه فلزی یخچال تماس پیدا کرده باشد؛ احتمالاً دچار شوک مشابهی خواهید شد.

افزایش رطوبت

برای مشکلات فصلی، از مرطوب‌کننده‌های آشپزخانه استفاده کنید تا رطوبت موجود در هوا افزایش یابد و به‌طور طبیعی الکتریسیته ساکن کاهش پیدا کند.

ورود آب به اجزای داخلی یخچال

در صورت ورود آب به اجزای داخلی یخچال، اتصالی موقت ایجاد می‌شود و برق می‌تواند در سراسر یخچال، حتی در سطح بیرونی (کف زمین) جریان یابد. سپس وقتی یخچال را لمس می‌کنید، دچار برق‌گرفتگی خواهید شد. به‌همین‌دلیل، همیشه باید یخچال خود را دور از آب نگه‌ دارید و مطمئن شوید که آب از هیچ منبعی به اجزای داخلی آن نفوذ نمی‌کند.

سیم ارت یا اتصال به زمین

اتصال به زمین به جلوگیری از شوک ناشی از وسایل مختلف کمک می‌کند. اگر اتصال به زمین به‌درستی انجام نشود، می‌توانیم شاهد برق داشتن بدنه یخچال باشیم.

معیوب بودن برد یخچال و اتصالی به بدنه

یک از خرابی‌های مشهود برد الکترونیکی یخچال، انتقال نادرست فرمان (جریان برق) به سیم‌های ارت یخچال می‌باشد‌؛ در این‌ صورت، سیم ارت برق را به بدنه منتقل می‌کند و دلیل برق داشتن بدنه یخچال می‌شود.

اتصالی ترموستات و نحوه رفع برق داشتن بدنه یخچال فریزر

یک نوع از عوامل خرابی ترموستات یخچال، اتصال سیم‌های ترموستات و انتقال آن به بدنه قطعه است و در مرحله بعد برق را به بدنه یخچال انتقال می‌‌دهد. در این حالت، ترموستات یخچال باید تعویض و ترموستات جدید جایگزین شود.

اتصال سرپیچ لامپ روشنایی یخچال به بدنه

ممکن است با یک نوسان برق ساده یا اتصالی لامپ روشنایی، سرپیچ لامپ بسوزد و رشته سیم‌های آن با بدنه اتصالی کند. در این حالت، باید سرپیچ لامپ تعویض و سیم‌های آن به‌خوبی عایق‌بندی شوند، این‌کار را خودتان نیز می‌توانید انجام دهید.

  • یخچال را از برق جدا کنید؛
  • پیچ‌ها یا خارهای در پوش لامپ را به آرامی باز کنید؛
  • لامپ روشنایی را جدا کنید؛
  • پیچ‌های سرپیچ را باز کنید؛
  • سرپیچ جدید را جایگزین کنید؛
  • سیم‌های سرپیچ را با لنت برق کاملاً عایق کنید؛
  • سرپیچ و لامپ جدید را در جای خود قرار دهید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.