عشایر و اعضای جوامع محلی بصیران اقلید با آموزه های محیط زیست بیشتر آشنا شدند

علی بخش نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از آموزش چهره به چهره جوامع محلی و عشایر در منطقه شکار ممنوع بصیران این شهرستان خبر داد و بیان داشت: با اجرای این برنامه آموزشی، عشایر و اعضای جوامع محلی بصیران اقلید با آموزه های محیط زیست بیشتر آشنا شدند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست اقلید در ادامه با تشریح اهداف اجرای این برنامه های آموزشی یاد آور شد: فرهنگ سازی چگونگی حفاظت از محیط زیست توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست اقلید با همکاری سمن های محیط زیستی شهرستان، اموزش داده شد، این برنامه آموزشی بصورت چهره به چهره برگزار شد و جوامع محلی و عشایر در منطقه شکار ممنوع بصیران مواردی از پیشگیری از اطفاء حریق در مناطق، دفن اصولی پسماند همکاری با محیط زیست برای حفاظت از گونه های حیات وحش، عدم استفاده از آبشخور حیات وحش برای دامهای اهلی، واکسیناسیون به موقع دامهای اهلی جهت پیشگیری از بیماریهای دام اهلی به گونه های حیات وحش، تعادل دام در مرتع را فرا گرفتند.

نجاتی با اشاره به اینکه آموزشهای محیط زیست خصوصا‌ پیشگیری از اطفاء حریق در منطقه از سوی کارشناسان مورد تاکید قرار گرفت ادامه داد: متاسفانه هر سال عرصه های قابل توجهی از محیط زیست در این شهرستان به علت سهل انگاری ها طعمه آتش می شود و امید است برگزاری این کارگاههای آموزشی فرستی برای توجه بیشتر و کاهش آتش سوزی ها باشد.

وی همچنین به موضوع انتقال بیماری دام های اهلی به حیات وحش اشاره کرد و گفت: این آموزش ها برای رعایت موازین محیط زیستی بسیار ارزشمند است، عشایر اقلید از طوایف دغدغه مند و دوستدار طبیعت هستند، عشایر به عنوان اصلی ترین جوامع محلی در این شهرستان نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دارند.

نوشته عشایر و اعضای جوامع محلی بصیران اقلید با آموزه های محیط زیست بیشتر آشنا شدند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.