عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون همراهی، وحدت و انسجامی بین اقوام ایرانی است

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: همراهی، وحدت و انسجامی که بین اقوام ایرانی وجود دارد کمک کرده ایران اسلامی عزتمند و سربلند تاریخ معاصر خود را طی کند.

رشید جعفرپور هفتم خرداد ماه در حاشیه آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی دانشجویی اقوام ایران زمین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باید به اقوام به عنوان ظرفیتی فرهنگی نگاه شود، چراکه اقوام ایرانی در دوره‌های مختلف تاریخ معاصر کشور نقش اساسی داشتند.

وی با بیان اینکه همراهی، وحدت و انسجامی که بین اقوام ایرانی وجود دارد کمک کرده ایران اسلامی عزتمند و سربلند تاریخ معاصر خود را طی کند، افزود: مصداق این مدعی در جریان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس این اسنجام و وحدت نمایان بوده است.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در قرآن کریم تاکید شده که شناخت نسبت به ظرفیت‌های فرهنگی اقوام انجام شود، گفت: براین اساس تلاش معاونت فرهنگی وزارت علوم براین است که ظرفیت‌های فرهنگی اقوام شناسایی شود.

وی با بیان اینکه برای نوع لباس، فرهنگ، زبان، آداب و رسوم اقوام می‌توان برنامه‌های خاصی را در نظر گرفت، اضافه کرد: در وزارت علوم و در دانشگاه‌ها کانون‌های فرهنگی متعددی داریم که از آنها برای شناسایی ظرفیت اقوام استفاده خواهد شد.

جعفرپور ادامه داد: در دانشگاه‌های مختلف جشنواره‌هایی از این دست داریم به عنوان نمونه برگزاری جشنواره غذاهای سنتی اقوام مختلف ایرانی را در استان گیلان شاهد بودیم که جذابیت خاصی داشت.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: برگزاری جشنواره موسیقی در استان‌ها وجود دارد و این مهم جذابیت خاصی برای دانشجویان دارد همانگونه که در برنامه امروز نیز شاهد موسیقی سنتی و فاخر لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه در رشته‌های علوم اجتماعی (تاریخ، جامعه شناسی و فرهنگی) به موضوعات اقوام به صورت تخصصی پرداخته می‌شود، افزود: مراکز گیلان شناسی، لرستان شناسی و فارس شناسی، پتانسیلی هستند برای معرفی ظرفیت‌های اقوام موثر هستند.

نوشته عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون همراهی، وحدت و انسجامی بین اقوام ایرانی است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.