عرضه لپتاپ گیمینگ ROG Zephyrus G14 با پردازنده پرچمدار Ryzen 9 8945HS Hawk Point

شرکت ایسوس لپتاپ گیمینگ جدید ROG Zephyrus G14 خود را با پردازنده Ryzen 9 8945HS کمپانی AMD به بازار عرضه می‌کند. خانواده ROG Zephyrus در حال دریافت پردازنده‌های Hawk Point است. یک نشت از بنچمارک Geekbench برنامه‌های شرکت ASUS برای گنجاندن پردازنده Ryzen 9 8945HS را در لپ‌تاپ بازی ROG Zephyrus G14 GA403UV آینده فاش کرده است. این اطلاعات فاش شده نشان دهنده ادامه همکاری شرکت‌های ایسوس و AMD برای سال آینده است.

شرکت ایسوس همواره در خط مقدم استفاده از سری پردازنده‌های AMD Ryzen در خط تولید لپ‌تاپ‌های خود قرار داشته است. چند سال پیش، این شرکت حتی پردازنده‌های سفارشی انحصاری HS را با پیکربندی حداکثر توان مصرفی ۳۵ وات پیش از تولیدکنندگان دیگر دریافت کرده است. با گذشت زمان، شرکت ایسوس به طور یکپارچه پردازنده‌های کمپانی AMD را در لپ‌تاپ‌های ROG، سیستم‌های ۲ در ۱ و متعاقباً در کنسول دستی ROG Ally ادغام کرده است.

مشخصات لپتاپ های گیمینگ ROG Zephyrus G14 که به زودی عرضه خواهند شد

نسل فعلی مدل G14 (GA402) دارای مشخصاتی مانند پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ Ryzen 9 7940HS و RTX 4090 است. از ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به صفحه نمایش Mini LED 16:10 چهارده اینچی و سیستم خنک کننده پیشرفته با محفظه بخار و فلز مایع اشاره کرد. این مدل به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های بازی کمپانی ایسوس در حال حاضر موجود است.

عرضه لپتاپ گیمینگ ROG Zephyrus G14 با پردازنده پرچمدار Ryzen 9 8945HS Hawk Point
پردازنده‌های Ryzen 9 8945HS شرکت AMD در لپ‌تاپ ROG G14، منبع: Geekbench

پردازنده‌های Ryzen 9 8945HS به عنوان جایگزینی برای Phoenix Point APU عمل می‌کند که دارای پیکربندی یکسان با ۸ هسته Zen4 همراه با پشتیبانی از SMT و بوست کلاک تا ۵.۱۶۸ گیگاهرتز است. این بالاترین پردازنده در سری جدید Hawk Point، با حداکثر توان مصرفی پیش‌فرض قابل تنظیم بین ۳۵ تا ۵۴ وات است. به گفته شرکت AMD، این پردازنده به لطف افزایش سرعت ۶۰ درصدی برای هسته یکپارچه XDNA1، عملکرد هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد.

آینده پردازنده‌های ROG Zephyrus و رویداد Transcendence CES 2024

شرکت ایسوس هنوز خط تولید پردازنده‌های ROG Zephyrus خود را برای سال ۲۰۲۴ اعلام نکرده است. با این حال، این شرکت قبلاً رویداد Transcendence CES 2024 خود را که در تاریخ ۹ ژانویه برگزار می‌شود، اعلام کرده است. انتظار می‌رود این شرکت برخی از محصولات جدید موبایلی خود را معرفی کند، که شامل سیستم‌های مجهز به سری Core Ultra 100 کمپانی اینتل، نسل چهاردهم Core HX و Ryzen 8040 شرکت AMD می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.