طی مسافت ۲۵۰۰ کیلومتری با یک باک سوخت و شکستن رکورد جهان

یک تیم دانشجویی از دانشگاه صنعتی دلفت هلند رکورد جدیدی در گینس برای طولانی‌ترین مسافت طی شده توسط یک خودروی هیدروژنی بدون سوخت‌گیری در حین مسیر را به ثبت رساندند.

به گزارش سیناپرس، تیم دانش‌جویی به نام Eco-Runner موفق شد با خودروی شهری فوق‌العاده کارآمد خود در سه روز با استفاده از تنها یک کیلوگرم سوخت هیدروژن، فاصله ی۲۴۸۸.۴ کیلومتری را رانندگی کند. این ماراتن که از ۲۳ تا ۲۵ ژوئن برگزار شد، رکورد قبلی ۲۰۵۵.۷ کیلومتری را شکست.

این تیم به عنوان بخشی از مسابقه اکو ماراتن سالانه شل، رقابتی که دانش‌جویان را برای طراحی، ساخت و مسابقه اتومبیل‌های کم‌مصرف به چالش می‌کشد، برای ثبت رکورد جهانی به یک مسیر مسابقه در جنوب آلمان رفتند. ۱۱ راننده به نوبت مسیر ۵ کیلومتری پیست را در شیفت های دو ساعته پیمایش کردند که مجموعاً ۷۱.۵ ساعت رانندگی در شبانه روز بود.

 Eco-Ranner سال گذشته را صرف طراحی، ساخت، آزمایش و مسابقه خودروی هیدروژنی در تلاش برای به ارمغان آوردن این جایزه کرد. این یکی از چندین خودروی هیدروژنی است که توسط این تیم دانشجویی در سال های اخیر ساخته شده است.

جدیدترین وسیله نقلیه – با نام ECXIII – یک خودروی بسیار سبک وزن و جمع و جور است که به لطف بدنه فیبر کربنی خود، تنها ۷۲ کیلوگرم وزن دارد. این وسیله نقلیه هیدروژن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و تنها بخار آب و گرما را به عنوان محصولات جانبی تولید می کند. ماه گذشته نیز خبری در ارتباط با این خودرو و تیم توسعه دهنده ی آن در سینا پرس منتشر شد که اطلاعاتی درباره این خودرو را در اختیار علاقمندان به این پروژه می گذارد.

مترجم: محمد زارعلی

نوشته  طی مسافت ۲۵۰۰ کیلومتری با یک باک سوخت و شکستن رکورد جهان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.