طولانی‌ترین جاده جهان کدام است؟

australia highway 65f07ef6bd4454ff2d897064

در دهه ۱۹۷۰، فشارهایی برای ساخت بزرگراه پان آمریکن در گسست دارین وجود داشت که ایالات متحده متعهد شد بیشتر هزینه آن را تامین کند، اما این اقدام با مخالفت شدید طرفداران محیط‌زیست رو‌به‌رو شد که استدلال می‌کردند این کار فاجعه‌ای برای تنوع زیستی و جوامع بومی منطقه خواهد بود. علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد، این منطقه محل رفت‌وآمد شبه‌نظامیان مسلح، باندهای خطرناک و قاچاقچیان مواد مخدر است و آن را به مکانی بسیار خطرناک برای عبور تبدیل می‌کند.

با وجود شکاف بزرگی که به آن اشاره شد، بزرگراه پان آمریکن همچنان رکورد جهانی گینس برای «طولانی‌ترین جاده ماشین‌روی جهان» را در اختیار دارد.

یکی از رقبای شایسته عنوان طولانی‌ترین جاده جهان بزرگراه ۱ آسیا (AH1)، طولانی‌ترین مسیر شبکه بزرگراهی آسیا است که به طول ۲۰٬۵۵۷ کیلومتر، از توکیو پایتخت ژاپن تا مرز ترکیه و بلغارستان را طی می‌کند و از کره، چین، جنوب شرقی آسیا، بنگلادش، هند، پاکستان و ایران می‌گذرد.

اگرچه، بزرگراه ۱ آسیا نیز پیوسته نیست. بیش از ۹۴۲ کیلومتر دریا ژاپن و کره جنوبی را از هم جدا می‌کند و علاوه‌براین بیشتر غیرنظامیان نمی‌توانند از منطقه مورد تخاصم که کره جنوبی و کره شمالی را از هم جدا می‌کند، عبور کنند.

بیشتر بخوانید

بزرگراه شماره ۱ استرالیا طولانی‌ترین جاده کاملا قابل رانندگی و طولانی‌ترین جاده ملی است که حدود ۱۴٬۵۰۰ کیلومتر لبه خارجی کل جزیره را دور می‌زند. رکورد جهانی گینس برای طولانی‌ترین جاده پیوسته جهان نیز به همین جاده تعلق دارد. چند سال پیش، گروهی معروف به «بزرگراه ۱ به جهنم» رکورد کامل کردن این مسیر را به نام خود ثبت کردند و کل استرالیا را در عرض ۵ روز و ۱۳ ساعت و ۴۳ دقیقه دور زدند.

بنابراین، پاسخ این سوال که طولانی‌ترین جاده جهان کدام است، احتمالا موضوع بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید و اینکه او چقدر درمورد شکاف‌های بزرگ در جاده‌های به ظاهر پیوسته باگذشت است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.