طرح‌های نوآورانه اجتماعی و سیاسی در بستر «حامیم» اجرایی می شوند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نهاد رهبری تلاش می‌کند تا بستری برای فعالیت دانشجویان دغدغه‌مند و تشکلی را فراهم آورد، همچنین با اجرای طرح‌های نوآورانه اجتماعی و سیاسی باید شور و نشاط دوباره و روح نوآوری را در بین دانشجویان ایجاد کرد.

حجت الاسلام حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: پس از طرح گفتمان حلقه های میانی از سوی رهبر معظم انقلاب و ضرورت ساماندهی دانشجویان فعال و دغدغه مند برای کنشگری و جریان سازی در سطح جامعه، طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) از سال ۱۴۰۰ در سطح دانشگاه های سراسر کشور عملیاتی شد.

مقامی افزود: نهاد رهبری تلاش می کند تا بستری برای فعالیت دانشجویان دغدغه مند و تشکلی را فراهم آورد، همچنین با اجرای طرح های نوآورانه اجتماعی و سیاسی باید شور و نشاط دوباره و روح نوآوری را در بین دانشجویان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این موضوع نیازمند گفت و گوی بیشتر و عملیات مشترک با کانون ها، تشکل ها و هیات ها هستیم، ادامه داد: در دانشگاه باید تشکل هایی با دیدگاه های متفاوت فعالیت داشته باشند تا حرف های متفاوت هم در دانشگاه و بین دانشجویان شنیده شود.

مقامی با تاکید بر لزوم مشارکت کانون های علمی در بحث های اجتماعی بیان کرد: هدف از برگزاری طرح حامیم، ایجاد دغدغه اجتماعی در بین دانشجویان و شبکه سازی آنها است.

همچنین در این نشست جمعی از دانشجویان فعال تشکلی پیرامون مسایل کانون ها و تشکل های دانشگاه طرح بحث کردند و بر لزوم گفت و گوی چهره به چهره برای بیدار کردن روح رسالت اجتماعی در بین دانشجویان، دغدغه مند کردن دانشجویان با انگیزه برای رسالت اجتماعی خود، ارزیابی برنامه ها و اقدامات انجام شده کانون ها و تشکل ها، اهمیت دانستن ماهیت تشکل ها برای دانشجویان و نوآوری های جدید تاکید و بحث و گفت و گو کردند.

نوشته طرح‌های نوآورانه اجتماعی و سیاسی در بستر «حامیم» اجرایی می شوند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.