طراح روایت بازی Black Panther از استخدام کارمندان سفیدپوست صرف‌نظر می‌کند

«دنی لالوندرز» (Dani Lalonders)، دستیار طراح روایت بازی ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» (Black Panther) از استخدام کارمندان سفیدپوست صرف‌نظر می‌کند، چون او معتقد است کار کردن با آن‌ها دشوار خواهد بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی «لالوندرز» را به «استانداردهای دوگانه» متهم کردند و گفتند که «از همه نژادپرستان بیدار خسته شده‌اند».

یک توسعه‌دهنده بازی‌های کامپیوتری پس از انتشار فیلمی از عدم حضور سفیدپوستان در محل کارش، به دلیل «سخت‌بودن کار با آن‌ها»، خود را در مرکز توجه جنجال‌های نژادی قرار داد. «دنی لالوندرز»، یکی از دستیاران طراح روایت استودیو «کلیفهنگر گیمز» (Cliffhanger Games) که اکنون مشغول ساخت بازی Black Panther برای شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) است، اظهارات جنجال‌برانگیزی را در سال ۲۰۲۱ در زمان توسعه بازی عاشقانه ValiDate بیان کرده بود.

«لالوندرز» در ویدیویی که توسط پلتفرم «تیک‌ تاک» (TikTok) پخش شد، گفته است: «من یک تیم ۲۱ نفر در اختیار دارم که روی بازی ValiDate کار می‌کنند. این تیم بسیار بزرگ و دیوانه‌کننده برای توسعه یک عنوان مستقل است. اما تیم شما در چه وضعیتی قرار دارد؟ ValiDate تیمی متشکل از تمامی رنگین‌ پوستان دارد و ما هیچ سفیدپوستی را به تیم خود راه نمی‌دهیم». او در ادامه پیرامون دلیل عدم همکاری با سفیدپوستان گفت:

من این کار را انجام دادم، چون می‌خواستم یک محیط امن ایجاد کنم و می‌دانم که بهترین راه برای ایمن بودن یک محیط این است که در کنار افرادی باشم که دقیقاً مثل من هستند. من نمی‌گویم که سفیدپوستان در صنعت گیمینگ محیط‌های ناامن ایجاد می‌کنند – این مقصود من نیست.

من می‌گویم که گاهی اوقات کار با افراد سفیدپوست سخت است، چون آن‌ها فکر می‌کنند ممکن است مشکلی وجود داشته باشد؛ اما در واقع، این یک حمله خرد است. هیچ‌کس نمی‌خواهد با این موضوع کنار بیاید، در حالی که شما سعی می‌کنید محصولی بسازید که او دوست دارد.

واکنش ایلان ماسک و کاربران شبکه‌های اجتماعی به اظهارات جنجالی طراح بازی Black Panther

صحبت‌های جنجالی «لالوندرز» به شدت مورد انتقاد گیمرها قرار گرفته است. برخی از کاربران می‌گویند که او نژادپرست است و پلیس باید درباره ادعاهای او تحقیق و بررسی کند. همچنین افراد سرشناسی مانند «ایلان ماسک» (Elon Musk) به اظهارات «دنی لالوندرز» واکنش نشان دادند. کاربران رسانه‌های اجتماعی تاکید کردند که شرکت «مارول» (Marvel) در صورت ادامه همکاری با این شخص، مشتریان زیادی را از دست خواهد داد.

طراح بازی Black Panther

البته ناگفته‌ نماند که برخی از کاربران هم به دفاع از صحبت‌های «لالوندرز» پرداختند؛ یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد که او «از سفیدپوستان متنفر نیست» و افرادی که نظرات او را «ضد سفیدپوستان» تلقی می‌کنند، «چیزی کمتر از رفتار قبیله‌ای» در «دنیای ضدسیاه‌پوستان» نشان نمی‌دهند. استودیو Cliffhanger Games می‌گوید که همیشه از «هنرمندان شجاع» حمایت می‌کند. این استودیو به دنبال افراد مشارکت‌کننده و فراگیر با دیدگاه‌های متنوع است که فرهنگ آمریکا را غنی کرده و صنعت گیمینگ را به چالش بکشند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.