طراحی ماژول دوربین گوشی‌های اکسپریا ۱ مارک ۶ و اکسپریا ۱۰ مارک ۶ فاش شد

محافظ‌های شیشه‌ای حرارت دیده برای لنزهای دوربین گوشی‌های اکسپریا ۱ مارک ۶ و اکسپریا ۱۰ مارک ۶ سونی هم‌اکنون و پیش از برگزاری رویداد آینده اکسپریا در بازار Rakuten ژاپن رویت شده‌اند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها رویداد آینده اکسپریا در روز ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد. نکته جالب توجه اینکه هر دو محافظ لنز به لحاظ فیزیکی از مدل‌های محافظ نسل قبلی خود بزرگ‌تر هستند. بنابراین دوربین‌ها دارای گشودگی دیافراگم عریض‌تری بوده و این موضوع امکان استفاده از سنسورهای دوربین با اندازه بزرگ‌تر را فراهم می‌کند.

محافظ لنز برای اکسپریا ۱ مارک ۶ از ابعاد ۱.۵×۵.۲ سانتی‌متری برخوردار است؛ در حالی‌که ابعاد این المان برای اکسپریا ۱ مارک ۵ معادل با ۱.۳×۴.۹ سانتی‌متر است. همچنین اندازه محافظ لنز در اکسپریا ۱۰ مارک ۶ برابر با ۱.۶×۳.۳ سانتی‌متر است که به لحاظ فیزیکی از ناحیه جزیره‌ای دوربین در مدل نسل قبلی خود بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

البته این احتمال وجود دارد که افزایش اندازه جزیره دوربین صرفا جنبه زیبایی‌شناسی داشته و سنسورهای درون آنها بدون تغییر باقی بمانند.

gsmarena 001 210

gsmarena 001 210

محافظ دوربین اکسپریا ۱ مارک ۶ در مقایسه با اکسپریا ۱ مارک ۵

شایعه‌ای که در اوایل ماه آوریل منتشر شد؛ نشان می‌دهد که اکسپریا ۱ مارک ۶ از سنسورهای دوربین مشابه با مدل نسل قبلی خود استفاده خواهد کرد. بدین‌ترتیب این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز ۲۴ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/1.9 و سنسور با فرمت اپتیکی ۱/۱.۳۵ اینچی، ماژول فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱۶ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۱/۲.۵ اینچی و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۸۵ تا ۱۲۵ میلی‌متری، سنسور ۱/۳.۵ اینچی و قابلیت بزرگنمایی ممتد خواهیم بود.

انتظار می‌رود که سونی در پرچمدار آینده خود از برخی اصلاحات نرم‌افزاری رونمایی کند. اخیرا رندرهایی از گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶ در فضای آنلاین منتشر شد. این تصاویر نشان‌دهنده استفاده از طراحی نزدیک به اکسپریا ۱ مارک ۵ و یک نمایشگر ۶.۵ اینچی کشیده با نسبت ابعاد جدید هستند.

gsmarena 002 116

gsmarena 002 116

محافظ دوربین اکسپریا ۱۰ مارک ۶ در مقایسه با اکسپریا ۱۰ مارک ۵

بنابراین پرچمدار جدید از به‌کارگیری نسبت ابعاد ۲۱:۹ که در مدل‌های پیشین مرسوم بود؛ صرفنظر خواهد کرد. همچنین بر اساس شایعات، سونی استفاده از رزولوشن ۴K برای نمایشگر پرچمداران خود را متوقف می‌کند.

انتظار می‌رود که اکسپریا ۱ مارک ۶ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام و حداکثر ۱۶ گیگابایت رم روانه بازار شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.