طراحی خودرو اپل لو رفت؛ ون بدون فرمان با صندلی هواپیما و تلویزیون داخلی

canoo lifestyle van render front view 65edc8f8412e5bb22d869890

آخرین طراحی اپل کار که در سال ۲۰۲۰ نهایی شد، شبیه خودرو Canoo Lifestyle به نظر می‌رسید: ون آینده‌نگرانه با گوشه‌های مدور، شیشه‌های مشکی با قابلیت تنظیم شدت دودی‌بودن، سان‌روف تمام‌شیشه‌ای، بدنه‌ی کاملا سفید و لاستیک‌های مشکی با حاشیه‌ی سفید.

بلومبرگ می‌گوید بخش جلویی و پشتی خودرو اپل شبیه یک‌دیگر بودند و اپل کار طراحی کاملا متمایزی داشت. در آن زمان اپل تصور می‌کرد که خودرویش را با سیستم خودران سطح ۵ یعنی بدون نیاز به فرمان و پدال روانه‌ی بازار کند.

بخش جلویی و پشتی خودرو اپل کاملا شبیه یک‌دیگر بودند

طراحی کابین اپل کار در سال‌های اخیر بارها اصلاح شد، اما اپل هر بار رویکردی مینیمالیستی دنبال می‌کرد. خودرو قرار بود صندلی‌هایی داشته باشد که معمولا در خودروهای لیموزین یا جت‌های شخصی دیده می‌شوند.

اپل کار قرار بود چهار نفر را در خود جای دهد و صندلی‌ها در بین حالت استاندارد، حالت خوابیده برای استراحت‌کردن و حالتی ویژه برای استراحت‌گاه پا جابه‌جا می‌شدند.

خودرو اپل در بسیاری از طرح‌های شرکت شامل یک تلویزیون بزرگ در بخش مرکزی بود که می‌توانست ویدیو نشان دهد و به سرنشینان برای استفاده از فیس‌تایم کمک کند.

در برخی از مدل‌های آزمایشی، نمایشگرهایی به ابعاد آیپد به خودرو اضافه شدند که از سقف آویزان بودند. اپل همچنین به‌دنبال طراحی سیستم تهویه‌ی ویژه‌ای بود که هوا را در کناره‌های کابین به جریان درمی‌آورد؛ نمونه‌ی چنین سیستمی معمولا در برخی از هواپیماهای مدرن و رده‌بالا دیده می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.