طراحی بارکد اسکنری با قابلیت خواندن بارکدهای یک بعدی و دو بعدی

یک شرکت پیشرفته ایرانی، اقدام به طراحی بارکد اسکنر بسیار پیشرفته‌ای کرده که نمونه خارجی آن بسیار گران‌قیمت است. 

به گزارش سیناپرس، بارکدها، در صنایع مختلف که از روش‌های شناسایی خودکار محصولات استفاده می‌کنند، نقش مهمی دارند. اگرچه بارکدها دارای انواع مختلفی هستند، اما به طور کلی دو کلاس مختلف از بارکد وجود دارد: بارکد یک بعدی یا میله‌ای (۱D) و دو بعدی (۲D). تفاوت بین بارکد یک بعدی و دو بعدی به طرح و مقدار داده قابل ذخیره شده در هر یک بستگی دارد، اما هر دو می‌توانند به طور موثر در انواع برنامه‌های شناسایی خودکار استفاده شوند. دستگاه‌های بارکدخوان نیز که برای اسکن و رمزگشایی بارکدها استفاده می‌شوند نیز به دو گروه یک بعدی و دو بعدی دسته‌بندی می‌شوند.

محمد اسماعیلی نماینده یک استارتاپ ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیناپرس با بیان اینکه ماکوویژن یک بارکد اسکنر ایرانی و مقرون به صرفه است گفت: این محصول با حمایت یکی از مجموعه‌های بزرگ و پیشرفته کشور به‌گونه‌ای طراحی شده که بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. 

نماینده این شرکت ایرانی عنوان کرد: بر این اساس، صنعت لجستیک یا هر صنعت دیگری که نیاز به خواندن بارکد با دقت بالا دارد، می‌تواند از این محصول استفاده کند. گفتنی است، ماکوویژن یک بارکد اسکنر صنعتی و مبتنی بر هوش مصنوعی است که بدون محدودیت فاصله یا محدودیت چینشی بسته‌ها، اطلاعات بصری آنها را استخراج و پردازش می‌کند

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه، شبکه‌سازی و به‌همرسانی بخش سنتی و فناور محور صنعت، ادامه داد: محصولات فناوری محور در کشور ما کم نیستند و چنانچه شرکت‌ها و صنایع بزرگ به سمت استفاده از این نوع محصولات گام بردارند، قطعا شاهد اتفاقات بزرگی در اقتصاد کشورمان خواهد افتاد. این در حالیست که تنها بخش خصوصی در این حوزه فعالیت می‌کند که آن هم کافی نیست.

بر اساس این گزارش، این محصول یک پکیج سخت‌افزاری- نرم‌افزاری است که در مراکز پردازش برای شناسایی انواع بارکد درج شده روی بسته‌ها استفاده می‌شود. محصول این استارتاپ در مراکز پردازش مجموعه‌های مطرح کشور در حال آزمایش و بررسی است و به زودی قابلیت نصب و راه‌اندازی در مراکز پردازش شرکت‌های مختلف را خواهد داشت.

علاوه بر این، ارائه راهکار مناسب برای نسل بعدی انبارداری هوشمند از دیگر فعالیت‌هایی است که در دستور کار مجموعه مذکور قرار گرفته است.

از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خواندن انواع مختلف بارکدهای یک بعدی و دو بعدی به صورت همزمان

• قابلیت خواندن بارکد تا سرعت۲متر بر ثانیه

• مستقل بودن سیستم از جهت، مقیاس و دینامیک های محیطی

• مستقل بودن سیستم از زیرساخت

• امکان پردازش بارکدها در دو مد مرکزی و توزیع شده

• امکان مشاهده لاگ زنده بارکدها، اطلاعات سلامت دستگاه و نشان دادن پارامترهای عملکرد روزانه دستگاه

• امکان پایش ماکو اسکنرها و مصورسازی عملکرد آنها

گزارش:ندا جوادهراتی

نوشته طراحی بارکد اسکنری با قابلیت خواندن بارکدهای یک بعدی و دو بعدی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.