طالبان: فیسبوک وقت جوانان را هدر می‌دهد، پس فیلتر می‌شود

5fca05d08d804

وزارت مخابرات طالبان اعلام کرد که قصد دارد فیسبوک، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در افغانستان را فیلتر کند. به گفته «نجیب‌الله حقانی»، سرپرست این وزارتخانه، دلیل این تصمیم آن است که جوانان افغان «سرگرم» شبکه‌های اجتماعی شده‌اند و وقتشان را با استفاده از فیسبوک «ضایع» می‌کنند.

حقانی در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز بیان کرد: «جوانان ما و شما از نگاه علمی ضعیف و اکثریتشان بی‌سواد هستند. آن‌ها بازهم با این چیزها وقت خود را ضایع می‌کنند و پولی که مصرف می‌شود به نفع شرکت و به زیان ملت است. برای این موضوع پالیسی ساخته شده که فیسبوک را محدود و مسدود کنیم.»

این مقام حکومت طالبان همچنین به اهمیت حریم شخصی افراد اشاره کرد و گفت که تنها نهادهای امنیتی در صورت نیاز برای جلوگیری از رویدادهای ضد امنیت و تعقیب مجرمان می‌توانند به مکان افراد دسترسی پیدا کنند.

فیسبوک، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در افغانستان

فیسبوک در حال حاضر حدود ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار کاربر افغان دارد و پرطرفدارترین پلتفرم شبکه اجتماعی در این کشور محسوب می‌شود. وزیر مخابرات طالبان تابستان گذشته نیز از مسدودسازی بیش از ۲۳ میلیون سایت «غیراخلاقی» در طول یک سال خبر داده بود.

او در ادامه صحبت‌هایش به وضعیت شبکه‌های مخابراتی پیش از به قدرت رسیدن طالبان اشاره کرد و گفت که این شرکت‌ها برای تأمین امنیت سایت‌هایشان به دولت پول پرداخت می‌کردند و در جغرافیای افغانستان حاکمیت داشتند.

به نظر شما فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک توسط طالبان، چه پیامدهایی برای جامعه افغانستان به ویژه جوانان این کشور خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.