ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی برای حل چالش‌ها و نیازهای چند بعدی

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در اولین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گفت: مراکز نوآوری و کارآفرینی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و حل چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مسئله در فناوری‌های دیگر، نیاز به شبکه شدن با یکدیگر دارند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، سجاد محمدعلی نژاد در اولین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: مراکز نوآوری و کارآفرینی از ارکان اصلی جامعه فناور کشور هستند که به خاطر ساختار چابک و رویکرد هدفمندشان برطرف کننده خلاء در مراحل ابتدایی تا میانی در اجزاء مختلف فناوری کشور هستند. چرا که انواع مختلف مراکز نوآوری و کارآفرینی برای پوشش مدل‌های مختلف خلق فناوری و پاسخ به نیازها، در حال شکل‌گیری است و در حال ارائه خدمات، به ویژه خدمات با ارزش افزوده بالا به تمامی کنش‌گران در زیست بوم فناوری و نوآوری هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: این مراکز در حال حاضر به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فناورانه و خلاقانه، به ایجاد پیوندی هدفمند میان کارآفرینان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و مراکز تحقیقاتی آموزشی و صنعتی می‌پردازند ولی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و حل چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مسئله در  فناوری‌های دیگر، نیاز به شبکه شدن با یکدیگر دارند.

وی اظهار داشت: مراکز نوآوری و کارآفرینی در صورت حرکت به سمت تامین بخشی از نیازهای زنجیره‌های ارزش، مورد حمایت ویژه معاونت فناوری و نوآوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرند.

نوشته ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی برای حل چالش‌ها و نیازهای چند بعدی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.