ضربه سنگین به اینتل؛ چین تحریم‌های آمریکا را تلافی کرد

2022 4 woman walking intel old logo blue black 638bb75c1d67bb742b22b451

اینتل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که از تصاحب شرکت Tower Semiconductor منصرف شده است. تیم آبی در اوایل سال ۲۰۲۲ از تمایل به خرید این شرکت تراشه‌ساز در قراردادی ۵٫۴ میلیارد دلاری خبر داده بود.

اینتل «عدم‌توانایی برای دریافت مجوزهای رگولاتوری» را عامل اصلی به‌هم‌خوردن قرارداد عنوان کرده است. اینتل در ابتدا امیدوار بود که قرارداد را در عرض ۱۲ ماه نهایی کند، اما اکنون باید طبق مفاد قرارداد، غرامت ۳۵۳ میلیون دلاری به شرکت Tower Semiconductor بدهد.

بیانیه‌ی اینتل به‌طور مستقیم به نام هیچ کشوری اشاره نکرده، اما منابع آگاه می‌گویند دولت چین عامل اصلی بسته‌نشدن قرارداد بوده است.

افزایش تنش تجاری بین ایالات متحده و چین در یک سال اخیر و تشدید «جنگ تراشه‌ها» در بین دو کشور، باعث شده است که شرکت‌های آمریکایی برای دریافت مجوز از دولت چین با چالش مواجه شوند.

منتفی‌شدن قرارداد Tower Semiconductor ضربه‌ی مهمی به کسب‌و‌کار نوپای IFS اینتل می‌زند. اینتل ازطریق این واحد تجاری می‌خواهد برای شرکت‌های دیگر پردازنده بسازد و خودش را به رقیب‌ بهتری برای TSMC تبدیل کند. پردازنده اینتل در سال‌های اخیر با کاهش سهم بازار مواجه شده‌ و این شرکت مجبور است برای افزایش درآمد به تولید تراشه‌های خارجی روی بیاورد.

Tower ابعاد کوچک‌تری نسبت‌ به شرکت‌هایی مثل اینتل و TSMC دارد، اما در زمینه‌ی تولید تراشه‌های تخصصی نظیر RF و حسگرهای CMOS و قطعات مدیریت انرژی بسیار توانمند است. این شرکت به بزرگانی نظیر برودکام نیز خدمت‌‌رسانی می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.