صفر تا صد خرید تجهیزات شبکه

صفر تا صد خرید تجهیزات شبکه

هنگام راه‌اندازی شبکه از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تجهیزات ضروری است. برای خرید تجهیزات شبکه نیاز است به نکات گوناگونی توجه داشت تا از این طریق بتوان بهترین انتخاب ممکن را رقم زد.

<!–

–>

 با توجه به نوع تجهیزات شبکه، نکات خرید نیز متفاوت هستند. کانکتورها، کابل شبکه، داکت، سوکت و… بخشی از انواع تجهیزات شبکه به شمار می‌روند که هر کدام مسئولیت‌های مختلفی را در یک شبکه عهده‌دار هستند. برای انتخاب بهترین تجهیزات در وهله اول باید به شرکت ارائه‌ دهنده توجه ویژه‌ای داشته باشید. رادین سیستم می‌تواند یک انتخاب برتر در این زمینه باشد.

مهم‌ترین نکات هنگام خرید تجهیزات شبکه چیست؟

زمان راه‌اندازی شبکه اگر تجهیزات شما کیفیت بالایی داشته باشند، می‌توانید راندمان کار را افزایش دهید و شاهد عملکرد ویژه‌ای باشید. چگونه می‌توانیم دست به خرید بهترین تجهیزات شبکه بزنیم؟ نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، می‌توانند به کمک شما بیایند.

شناسایی نیازها هنگام خرید انواع تجهیزات شبکه

اولین نکته‌ای که هنگام خرید تجهیزات شبکه باید به آن توجه کنید، شناسایی نیازها است. مدیران هر سازمانی موظف هستند به خوبی نیازهای آن‌ را شناسایی کنند. تعداد کارکنان سازمان و کارمندان احتمالی می‌توانند نیازها را تعیین‌ کنند. سوئیچ‌ها، روترها، کابل‌ها و… دقیقاً باید مطابق با تعداد کارمندان خریداری شوند. در صورتی که مدیر درک درستی از نیازها نداشته باشد، سرمایه افراد هدر می‌رود و زمان خود را نیز از دست می‌دهند.

صفر تا صد خرید تجهیزات شبکه - ویجیاتوصفر تا صد خرید تجهیزات شبکه - ویجیاتو
خرید تجهیزات با توجه به نوع نیازها

اهمیت بالای مشاوره و نصب

نصب تجهیزات شبکه از جمله اقدامات تخصصی است که هر فردی از عهده آن بر نمی‌آید. هرگونه اشتباه در زمان نصب این تجهیزات می‌تواند عملکرد شبکه را مختل کند؛ به همین علت ضروری است از مشاوره‌های تخصصی که در این زمینه ارائه می‌شوند بهره ببرید. شاید این نکته ساده و ابتدایی به نظر برسد؛ اما با در نظر گرفتن آن می‌توانید شاهد دقیق‌ترین عملکرد از شبکه خود باشید.

بررسی قیمت تجهیزات شبکه

یکی از نکاتی که هنگام خرید تجهیزات شبکه نباید به آن بی‌توجه باشید، قیمت است. قیمت یکی از فاکتورهایی به شمار می‌رود که افراد بسیاری به آن توجه دارند. قیمت بالا به معنای کیفیت ایده‌آل نیست؛ اما معمولاً باید به کیفیت محصولاتی که قیمت بسیار ارزانی دارند، شک کرد. همه چیز باید در حال تعادل باشد و باید مطابق با بودجه خود رو به جلو بروید. رادین سیستم محصولات خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی استثنایی عرضه می‌کند.

صفر تا صد خرید تجهیزات شبکه - ویجیاتوصفر تا صد خرید تجهیزات شبکه - ویجیاتو
رنج قیمتی متفاوت تجهیزات شبکه

انتخاب بهترین شرکت ارائه‌دهنده انواع تجهیزات شبکه

متأسفانه به دلیل تحریم‌ امکان اخذ نمایندگی بسیاری از برندها در ایران وجود ندارد. همین موضوع باعث شده است خرید انواع تجهیزات شبکه، به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل شود.

زمانی که کیفیت بالا باشد، عملکرد شبکه نیز افزایش خواهد یافت؛ برای اینکه فریب شرکت‌های منفعت‌طلب را نخورید، پیشنهاد می‌دهیم دقت کافی را برای انتخاب بهترین مجموعه به کار ببرید.

نکات مهم خرید تجهیزات شبکه با توجه به انواع محصولات

جهت اینکه بهترین خرید ممکن را رقم بزنید، لیستی از مهم‌ترین تجهیزات شبکه را به همراه نکات مهم آن‌ها تهیه کرده‌ایم.

مهم‌ترین نکات خرید کابل

کابل‌ها ازمهم‌ترین تجهیزات شبکه به شمار می‌آیند که وظیفه اصلی آن‌ها انتقال اطلاعات است. از کابل‌ها می‌توان برای انواع شبکه‌های خانگی، صنعتی و اداری بهره برد. اجزای تشکیل‌دهنده کابل‌ها می‌توانند روی کیفیت سیگنال‌های دریافتی و ارسالی تأثیرگذار باشند؛ جهت بهترین خرید از شرکت‌های فروش تجهیزات شبکه ، توجه به نکات زیر را در اولویت قرار دهید:

  1. جنس هادی: هادی کابل با مواد گوناگونی تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به مس و آلومینیوم اشاره داشته باشیم. بدون شک کابل‌هایی با جنس هادی مسی در کنار قیمت بالا، بهترین کارایی را ارائه می‌دهند.
  2. عایق حرارتی: برخی کابل‌ها عایق حرارتی ندارند؛ اما برخی از آن‌ها با توجه به همین ویژگی تولید می‌شوند. کابل‌هایی که عایق حرارتی دارند، ضد شعله هستند.
  3. نوع کانکتور: اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که بیشترین هدایت را داشته باشد،از کانکتورهای نقره بهره ببرید. کانکتورهای آلومینیوم و نیکل هدایت‌پذیری بسیار کمتری را در مقایسه با سایر مدل‌ها به خود اختصاص داده‌اند.
  4. رنگ: بهتر است کابل‌های شما رنگ‌های متفاوت داشته باشند. اگر بحث زیبایی‌شناسی را فاکتور بگیریم، رنگ‌های متفاوت باعث تفکیک کابل‌ها می‌شوند و مدیریت آن‌ها نیز راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

نکات خرید داکت و ترانکینگ

برای خرید تجهیزات شبکه باید به داکت و ترانکینگ نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشید. داکت و ترانکینگ را می‌توانیم به نوعی مجرا تشبیه کنیم که کابل‌ها از آن‌ها عبور می‌کنند. در واقع در نقش عبور دهنده ظاهر می‌شوند. توجه به نکات زیر را فراموش نکنید:

  1. میزان اتصالات: اولین نکته در ارتباط با میزان اتصالات است. هرچقدر اتصالات شما بیشتر باشند، به همان اندازه نیز باید داکت‌ها و ترانکینگ‌های بیشتری تهیه کنید.
  2. جنس بدنه: جنسی که شما انتخاب می‌کنید باید بتواند در برابر رطوبت، حرارت و ضربه مقاومت قابل‌توجهی نشان دهد. با توجه به این تفاسیر PVC مناسب‌ترین گزینه‌ای است که می‌توانید از آن استقبال کنید.
  3. ظرفیت: نکته نهایی نیز در ارتباط با ظرفیت است. باید حجم کابل‌های خود را در نظر بگیرید. اگر حجم کابل‌هایی که قصد پوشش آن‌ها را دارید زیاد نیست، خرید داکت‌های کوچک کاملاً ایده‌آل خواهد بود.

نکات خرید بریج

از انواع تجهیزات شبکه می‌توانیم به بریج اشاره کنیم. بریج که از تجهیزات اکتیو شبکه به شمار می‌آید، وظیفه اتصال دو شبکه به یکدیگر را برعهده دارد. نکات مهم‌ در خرید بریج، شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. سرعت: سرعت از فاکتورهای اساسی است که به صورت مستقیم روی عملکرد شبکه تأثیرگذار باشد. بریج‌ها در دو نوع بی‌سیم و اترنت وجود دارند که هر یک سرعت متفاوتی را ارائه می‌دهند. بریج‌های بی‌سیم حداکثر سرعت ۶.۹ گیگابایت را عرضه می‌کنند و سرعت بریج اترنت به ۱۰ گیگابایت بر ثانیه هم می‌رسد.
  2. محدوده: توجه به محدوده تحت پوشش نیز نباید فراموش شود. غالباً بریج‌ها می‌توانند محدوده ۲ تا ۵ مایل را تحت پوشش در بیاورند که معادل با ۳ تا ۸ کیلومتر است.
  3. قدرت آنتن: برای اینکه بریج انتخابی بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد، نیاز است قدرت آنتن‌دهی آن‌ حداقل ۹ دسی‌بل (DBI) باشد.

نکات خرید رک شبکه

رک شبکه نوعی کابینت به حساب می‌آید که توانایی نگهداری از سرورها، روترها، سوئیچ‌ها و… را برعهده دارد. رک‌ها انواع مختلفی دارند که شامل ایستاده و دیواری هستند. همچنین سایز آن‌ها نیز متفاوت است. اگر شبکه شما محدود است، می‌توانید از رک‌های کوچک‌تر بهره ببرید؛ اما اگر شبکه شما گسترده است، باید رک‌های بزرگ‌تر را در نظر بگیرید.

صفر تا صد خرید تجهیزات شبکه - ویجیاتوصفر تا صد خرید تجهیزات شبکه - ویجیاتو
خرید رک شبکه در انواع مختلف

تجهیزات شبکه را از کجا خریداری کنیم؟

حالا به مبحث اصلی یعنی انتخاب بهترین مجموعه برای خرید تجهیزات شبکه می‌رسیم. امروزه شرکت‌های مختلفی در زمینه ارائه تجهیزات شبکه فعال هستند؛ اما آیا تمامی آن‌ها بهترین محصولات را ارائه می‌دهند؟ قطعاً خیر.هنگام خرید این دسته از تجهیزات نباید کیفیت را قربانی هزینه کنید. هیچ ارزانی بی‌علت نیست.

با این تفاسیر یکی از بهترین مجموعه‌هایی که می‌تواند به کمک شما بیاید تا بهترین تجهیزات شبکه را تأمین کنید، رادین سیستم است. این شرکت با داشتن سال‌ها تجربه از یک تیم مجرب و متخصص تشکیل شده و تجهیزاتی با بالاترین کیفیت ممکن را ارائه می‌دهد. خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته، مشاوره و…تنها بخشی از مزایایی هستند که این مجموعه در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر به دنبال راه‌اندازی شبکه خود هستید، همین حالا اقدام کنید.

تلفن های تماس:

 ۰۲۱-۴۵۸۸۵

۰۹۰۵۴۶۸۴۹۸۰

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.