صفحه نمایش ۴۵ اینچی BOE با وضوح ۸K برای خودروها رونمایی شد!

در میان ۵۰ محصول الکترونیکی مصرفی که شرکت BOE در رویداد CES 2024 به نمایش گذاشت، یک صفحه نمایش ۴۵ اینچی ۸K بود که روی داشبورد خودرو کشیده شده و پنل راننده، کنترل مرکزی و پنل سرنشین را در یک نمایشگر واحد ترکیب می‌کند.

فناوری کابین هوشمند همچنان در حال پیشرفت است و ادغام آن در خودروهای برقی محبوب همچنان فضا را به پیش خواهد برد. در این زمینه، شرکت BOE قصد دارد با صفحه نمایش جدید خود نشان دهد که چگونه یک خودرو به راحتی می‌تواند به یک فضایی برای تجربه‌های متفاوت و خارج از محیط‌های روزمره تبدیل شود که مطمئناً یک فناوری جالب است، اما نقش کاربردی و استفاده روزمره کاربران، نهایتا در قضاوت این موضوع تأثیر گذار خواهد بود.

مشخصات و قیمت صفحه نمایش ۴۵ اینچی شرکت BOE

چند روز قبل، این صفحه نمایش در خودروی الکتریکی میان سایز Geely Galaxy E8 معرفی شد، که قیمت آن از حدود ۲۵,۰۰۰ دلار آغاز می‌شود. شرکت BOE گفت که این صفحه نمایش هوشمند بدون حاشیه دارای رزولوشن ۸K و نمایشی با کیفیت نزدیک به رتینا است. هر بخش از صفحه نمایش یکپارچه Geely Galaxy E8 به صورت مستقل عمل می‌کند و لمس مستقیم در نمایشگر یکپارچه شده است.

شرکت BOE ادعا می‌کند که این طراحی با کاهش تعداد قطعات از ده به هفت، ۱ کیلوگرم وزن را کاهش داده و با استفاده از باریک‌ترین بورد ۷.۵ میلی‌متری، پروفایل با ضخامت ۹.۸ میلی‌متر را محقق کرده است.

صفحه نمایش 45 اینچی BOE با وضوح 8K برای خودروها رونمایی شد!
صفحه نمایش ۴۵ اینچی BOE با وضوح ۸K برای خودروها رونمایی شد!

این نمونه‌ی جدیدترین پیشرفت‌ها در فناوری کابین خودرو است، که در آن کنسول مرکزی از یک رابط مکانیکی به صفحات لمسی تبدیل شده است که تعامل بین راننده و خودرو را تسهیل می‌کند. با این حال، به این موضوع اشاره شده که این صفحه نمایش، به همان اندازه که شیک طراحی شده، ممکن است به زودی قدیمی شود و با محصولات آینده شرکت BOE و همچنین پیشنهادات دیگر تأمین‌کنندگان کابین جایگزین شود.

شرکت OEM همچنین در نمایشگاه CES از یک صفحه نمایش ۴۵ اینچی ۹K Oxide Mini LED در خودرو پرده برداری کرد که دارای وضوح افزایش یافته با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز، نسبت کنتراست میلیونی و روشنایی ۱۵۰۰ نیت است. و صفحه نمایش خمیده ۹K برای بوت شدن ۲۰ تا ۳۰ درصد انرژی کمتری نسبت به مدل قبلی خود مصرف می‌کند.

اما احتمالاً صفحه نمایش در خودرو Geely Galaxy E8 از زمان رونمایی آن، حداقل در کشور چین که خودرو در آنجا به فروش می‌رسد، توجه بسیاری را جلب خواهد کرد. این سدان الکتریکی خالص قرار است با شرکت BYD، بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی جهان که با حمایت شرکت Warren Buffett’s Berkshire Hathaway مشغول تولید مدل‌های پرفروش و تشدید رقابت است، مقابله کند.

شرکت Geely قصد دارد مدل سدان کلاس B را در ماه بعد به مشتریان تحویل دهد و هدف از این کار استقبال موتوریست‌های اصلی حساس به بودجه در منطقه‌ی اصلی است. . به عبارت دیگر، افرادی که در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که برای آن‌ها مسائل مالی و بودجه مهم است و اهمیت بالایی برای آن‌ها دارد که خودروهایی که خریداری می‌کنند، هزینه‌ی مناسبی داشته باشند. مدیرعامل شرکت، گان جیایو (Gan Jiayue)، آن را مدلی ایده‌آل برای جایگزینی همزمان خودروهای بنزینی و الکتریکی فعلی توصیف کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.