«صفحه اول اینترنت» ۶٫۵ میلیارد دلاری می‌شود

reddit app sotre page iphone 64903389a1343c149ec42f68

به‌گزارش CNBC، ردیت قصد دارد عرضه‌ی اولیه سهام خود را بین ۳۱ تا ۳۴ دلار به‌ازای هر سهم قیمت‌گذاری کند که می‌تواند ارزش بازار آن را به بیش از ۶٫۵ میلیارد دلار برساند. ردیت به‌دلیل اینکه از ساخت محتواهای زیادی میزبانی می‌کند، به «صفحه‌ی اول اینترنت» معروف است.

کارمندان اجازه خواهند داشت سهام ردیت را در طول عرضه‌ی اولیه بفروشند. ردیت زمانی‌که آخرین‌بار در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌ی ۱٫۳ میلیارد دلاری جذب کرد، ارزش بازار خصوصی ۱۰ میلیارد دلاری داشت.

سهام سم آلتمن در ردیت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارزش خواهد داشت. مدیرعامل OpenAI در سال ۲۰۱۴ سرمایه‌ای ۵۰ میلیون دلاری را روانه‌ی ردیت کرد و در آن زمان گفت که ۹ سال است به‌صورت روزانه از ردیت استفاده می‌کند. آلتمن از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ در هیئت‌مدیره‌ی ردیت حضور داشت.

براساس آخرین پیش‌بینی‌ها، ردیت ۸۰۴ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۳ به جیب زد که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۲۰ درصدی درآمد سالانه است. ضرر خالص این شرکت از ۱۵۸٫۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ به ۹۰٫۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.

مقالات مرتبط

سال ۲۰۲۳، تعداد زیادی از ادمین‌های ردیت، جوامع یا ساب‌ردیت‌های خود را در اعتراض به تغییر سیاست‌های شرکت درباره‌ی API قفل کردند. توسعه‌دهندگان متفرقه از API به‌منظور ساخت اپلیکیشن برپایه‌ی این پلتفرم استفاده می‌کنند.

تغییر یادشده باعث می‌شد برخی از توسعه‌دهندگان برحسب میزان استفاده از API، مجبور شوند برای دسترسی به آن هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند.

ردیت گفت که تغییرات قیمت‌گذاری API باید انجام شود؛ چراکه شرکت‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی از داده‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.