شیرین کننده های مصنوعی به لاغری کمک نمی کنند

سازمان بهداشت جهانی در دستورالعملی که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد: شیرین کننده های بدون قند هیچ مزیت بلندمدتی برای بزرگسالان یا کودکانی که به دنبال کاهش چربی بدن و لاغری هستند، ندارند.

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه جدید خود به مردم توصیه می کند: استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را برای کنترل وزن بدن متوقف کنند.علاوه بر این، استفاده از شیرین کننده های غیر قندی با هدف کاهش وزن می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر را در بزرگسالان افزایش دهد.

به گفته این سازمان، یافته‌های پژوهشگران مبتنی بر بررسی سیستماتیک شواهد موجود است که نشان می ‌دهد استفاده از شیرین کننده های مصنوعی هیچ مزیت بلندمدتی در کاهش چربی بدن در بزرگسالان یا کودکان ندارد.

این توصیه برای همه به جز بزرگسالانی که از دیابت رنج می برند، صدق کرده و دستورالعمل ها به اکثر جایگزین های رایج قند از جمله آسپارتام، استویا و مشتقات استویا گسترش می یابد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در این رابطه گفت: جایگزینی قندهای طبیعی با شیرین کننده های مصنوعی در درازمدت به کنترل وزن کمک نمی کند. مردم باید راه های دیگری را برای کاهش مصرف قند در نظر بگیرند. راهکارهایی مانند مصرف مواد غذایی با قندهای طبیعی مانند میوه، یا غذاها و نوشیدنی های فاقد قند  برای تغذیه و ایمنی مواد غذایی ضروری است.

باید توجه داشت که قندهای مصنوعی، فاکتورهای غذایی ضروری نبوده و ارزش غذایی ندارند. مردم برای بهبود سلامت خود باید مصرف قند و شکر را از اوایل زندگی به طور کلی کاهش دهند.

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ توسط محققان آلمانی تنها شواهد ضعیفی را نشان داد که شیرین کننده های بدون کالری برای کودکان یا بزرگسالانی که به دنبال کاهش وزن هستند، فوایدی را ارائه می دهند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: upi

نوشته شیرین کننده های مصنوعی به لاغری کمک نمی کنند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.